• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex prishöjning from 1/2-2016??

Ticktack

Cartier
2-Faktor
Hörde detta tidigare idag och då en höjning med 6% worlde wide.

Någon mer som hört detta el reflektioner?

Simma lugnt i rolexträsket
 

Edin

Panerai
Kan hålla med om att det blir dyrt (som det redan är) men så länge de säljer sina klockor utan problem kan de ju höja närmast obegränsat tills de ser en försäljningsdip. Något inte 6% lär skapa...
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Nja, omöjligt att veta. Jag gissar att man håller sig lite lugna i år med tanke på att det blev både planerad och oplanerad (prisjustering och valutakursrally) prishöjning förra året. Men det är bara min gissning! :)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Annars var det ju någon som hade hört från säljare i butik att man skulle höja priserna november-december 2015. Vad hände då? Ingenting!

Så ja... Just nu är det bara en massa spekulationer.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
1. SEK är en "skitvaluta"
2. Den globala övre-medelklass till överklass Rolex ser som sina kunder innefattar färre och färre av Sveriges befolkning, och så vill Rolex ha det.
Trevlig onsdag önskar Oxley!
Ettan känner jag att jag inte ens orkar diskutera men utveckla gärna och hänvisa till några källor för punkt två. Du påstår alltså att vi i Sverige tidigare haft en större till antal övre-medelklass jämfört med idag? Sverige är ju litet land, så visst att vi inte har jättemånga till antalet dollar-miljonärer men vi lägger ändå till i toppskicktet globalt på många punkter. En källa t.ex. http://www.oecdbetterlifeindex.org/topics/income/
 
Topp