• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex prishöjning from 1/2-2016??

4cie

Rolex
2-Faktor
Har någon lyckats få bekräftat att det blir en prisökning i Sverige den 1/2?
Skriver "lyckats" för att det oftast bara är Rolex som vet...
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag har pratat med handlare som mer eller mindre bekräftat att prishöjningar är på gång men handlaren kan ju ha ljugit
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Frågan är väldigt het för min del då jag sitter i startgroparna inför ett köp och mellan den 25/1 och 1/2 är det inte många dagar för att slå till!
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Kan du inte köpa den i förväg och vänta tills den kommer in?
Tror inte försäljare kan neka en kund som betalar i förväg...?
 

kalufsen

Panerai
Frågan är väldigt het för min del då jag sitter i startgroparna inför ett köp och mellan den 25/1 och 1/2 är det inte många dagar för att slå till!
Om du är i startgroparna att slå till mellan de dagarna så måste du boka köpet, annars kommer du inte att få köpa den om höjningen blir en realitet! När jag köpte förra året så bokade jag klockan en vecka innan höjningen då jag bor i stockholm och inte hade möjlighet att åka ner till Göteborg för än veckan därpå - När jag väl kom så var klockorna borttagna men jag fick som sagt köpa min då den var bokad trots höjningen!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Om du är i startgroparna att slå till mellan de dagarna så måste du boka köpet, annars kommer du inte att få köpa den om höjningen blir en realitet! När jag köpte förra året så bokade jag klockan en vecka innan höjningen då jag bor i stockholm och inte hade möjlighet att åka ner till Göteborg för än veckan därpå - När jag väl kom så var klockorna borttagna men jag fick som sagt köpa min då den var bokad trots höjningen!
Det där hade väl med valutan att göra?
 

kalufsen

Panerai
Tror att det i ditt fall handlade om att en höjning bekräftades pga valutan, och butikerna valde då att strypa försäljningen tills dess att de visste vad de nya priserna skulle bli.
Det har du nog rätt i - När det är "vanlig höjning" När går det live och när får ad information om detta? Det är ju väldigt enkelt för en ad att säga "tyvärr klockan är slut och beräknas ankomma vid månadsskiftet" Om de då har vetskap eller inte om en eventuell prishöjning kan de ju dra nytta av det - bara en tanke!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det har varit tyst här i tråden ett tag så jag slänger in lite updates. Den nya tyska prislistan har nämligen läckt nu i veckan.
Jämför man EUR VS SEK så kan man se att de följt varandra väl så vi kommer se samma höjningar här i Sverige .
Screen Shot 2016-01-23 at 07.29.18.png

Några exempel på höjningar:
SubC med datum går från 7300€ till 7750€,
BLNR från 7700€ till 8100€,
Daytona SS från 10350€ till 10900€,
Platona från 64800€ till 68050€
Nedan ett par skärmdumpar från nya prislistan:
Screen Shot 2016-01-23 at 07.18.05.png Screen Shot 2016-01-23 at 07.22.18.png
 

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
5% i sthlm höjer dom i allafall och få kan jag tänka mig Sverige :) kompisen har beställt en Datejust ll i guld stål och fick ett samtal att det blir 4tuss dyrare än han tänkt sig. Men han köpte ändå vilket rolex vet ;-)
 

Lalas

Cartier
Nu gillar jag ju Rolex själv men vilka företag inom andra branscher än lyxkonsumtion kan höja priserna 5% per år utan någon egentlig koppling till ökade materialkostnader eller tillverkningskostnader?
 
Topp