• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex röd SD

Milanoo

Omega
Jasså? Nu har jag förvisso inte pratat med djupdykare men det känns som att dykdatorer gjort klockor ganska överflödiga :)?
Dykdatorer används bara av sport/tech dykare. Djupdykare har ett helt team ombord som tar hand om dem och ser till så allt går rätt till. Så ja, rolex klockor mm är helt onödigt men ingår liksom när man är dykare.
Om intresse finns så kolla gärna dem här länkarna.

 

Tunnel

Omega
Dykdatorer används bara av sport/tech dykare. Djupdykare har ett helt team ombord som tar hand om dem och ser till så allt går rätt till. Så ja, rolex klockor mm är helt onödigt men ingår liksom när man är dykare.
Om intresse finns så kolla gärna dem här länkarna.


Där ser man! Tackar för tipsen, skall kollas :)
 

M021

Rolex
2-Faktor
Positivt överraskad.
20170617_140223.jpg
 

Milanoo

Omega
Blir mer å mer sugen. Men väntar tills det kommer ut fler. Tänker inte lägga 30 extra bara för att få en nu.
Listpriset ligger väl på 101 typ?
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Det är fantastiskt att ni funkar typ såhär:

"usch, för stor och ful med bubbla."

Klockan släpps.

"oj, kostar den 140-150k och är jättepopulär? Man kanske skulle köpt sig en......"
Vilka ni refererar du till? Låter som det är många här inne enligt dig.
Tror inte Glassen nödvändigtvis menar specifikt de som här talar om att de är sugna; kanske mer att de allmänna tongångarna initialt var övervägande negativa, men nu när (grå)priserna och den enorma efterfrågan i relation till utbudet är ett faktum hörs inte mycket av den varan..
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Tror inte Glassen nödvändigtvis menar specifikt de som här talar om att de är sugna; kanske mer att de allmänna tongångarna initialt var övervägande negativa, men nu när (grå)priserna är ett faktum hörs inte mycket av den varan..
Folk är sjukt snabba på att dissa Rolex men när det väl kommer till kritan sitter de flesta och dregglar över deras nyheter i smyg :D
(@Denke också ;))

Tycker 126600 är grym. Hade lagt handpenning på en men avbeställde häromdagen. Försökte motivera skillnaderna mot DSSD men det gick liksom inte i längden.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Det är väl troligt att det är de som ändrat åsikt som postar och vi som inte gjort det låter bli. Känns ju inte så frestande att lägga in en post typ "Jag gillar den fortfarande inte, bara så ni vet"
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag vågar! Tillgången kommer öka till vintern. Färdigspånat! ;)
För övrigt så har klockan satt sig lite hos mig. Jag tycker den ser bättre ut nu än vad jag tyckte när jag först såg den, men jag stör mig fortfarande på bubblan. Den röda texten är skitsnygg. Jag har dock ännu inte sett den i verkligheten, så mina intryck får tas med en stor nypa salt!
Angående storleken så passar den säkert på många, men på mig tror jag den blir för stor. Jag tycker min 116600 är helt perfekt med sina 40mm och älskar den mer och mer för varje dag!
 

M021

Rolex
2-Faktor
Att ändra uppfattning är ju inget fel i sig, inte att ifrågsätta heller. Kan vara lätt att lägga en sådan kommentar, men hur många var av den uppfattningen initialt och ändrade uppfattning endast pga av priset hos gråhandlare? Kan bara bli lite less på generaliseringar i negativ bemärkelse här på forumet och tycker det kan vara mer specifikt och riktat just vid ifrågasättanden, that's all. Men ingen skada skedd! Vill dock hålla med dig @Torsten att skillnaden mot en DSSD är svårmotiverade i sig, då bortsett från att SD förmodligen en bredare kundgrupp vilket fortfarande kommer göra den attraktiv.
 

niclashill

Cartier
Börjar märka att priserna på c24 börjar krypa ner, 115 är billigaste nu jft med 125 för en månad sedan. Antar det börjar bli märkbart fler på marknaden nu. Ska ha en men betalar inte mer än list.
 
Topp