• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex röd SD

Gummo

Joker
2-Faktor
Det verkar som om nya SD väcker mycket känslor hos @Denke ... Han har tydligen varit tvungen att blogga av sig:
http://blogg.klocksnack.se/
För att vara oemotsagd förmodligen ;)
Denke Rolex gör inte klockor för att tillfredsställa dig utan för att sälja klockor och gärna göra lite nytt då och då.
Det som jag tycker är synd är att de nu i princip bara har "snygg-klockor" och ingen rakt av tuffklocka utan krusiduller.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Jävlar vad trött jag är på snacket om datumbubblan nu.
Hahaha
Det händer att den diskussion "dyker" upp när det gäller Rolex undervattensklockor. Förmodligen kommer någon även i framtiden uttrycka nån sorts åsikt angående hur fint eller fult det är med datumbubbla på Rolex här på KS. Så ta ett djupt andetag och håll ut, snart är det trefika :)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Rätt så snajsig ändå... Passar fint på en Anytec på väg till Sandhamn eller annan sjönära plats som tex Stureplan.

sd.jpg
Gummo! Kan man använda den tillsammans med en Ryds 390 i Älghultasjön! :cigar:
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Det gäller att paketera rätt. Om Rolex kunde få stureplansfolket att kalla datumbubbla för champangebubbla, går försäljningen sen av bara farten. Jag har lite svårt att förstå hur en sådan praktiskt detalj ses med sånt motstånd, bara för att Rolex håller marknaden öppen även för äldrevården. Dessutom finns det fler märken som har bubbla men det är bara Rolex som kommenteras.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det gäller att paketera rätt. Om Rolex kunde få stureplansfolket att kalla datumbubbla för champangebubbla, går försäljningen sen av bara farten. Jag har lite svårt att förstå hur en sådan praktiskt detalj ses med sånt motstånd, bara för att Rolex håller marknaden öppen även för äldrevården. Dessutom finns det fler märken som har bubbla men det är bara Rolex som kommenteras.

I SD-fallet så är det nog just det att den aldrig har haft bubbla, vilket gjort det till lite av modellens signatur. Personligen tycker jag att det är snyggt på de andra modellerna. Men jag är lite konservativ sådär och gillar SD'n utan. :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ja, det vet jag också. Jag vet också att det ligger AR bakom som inte går få bort.
På det vanliga glaset under bubblan? Under eller översidan? Det låter märkligt. Inte hört om det problemet från de som tagit bort bubblor? Men om det finns en bit AR på det vanliga glaset är det ju bara att ta bort det med lite fint slippapper eller puts.
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Förra året pratades det om att borsta bandhorn på Rolex största släpp, nu pratas det om att slå bort bubblor......Marknadsföringsknep? :D
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Med tanke på att det inte går att rubba, ja. Vissa hävdar att det är AR på både över- & undersidan.
GMTmaster06.jpg
Trist. Så där har jag inte för mig det var förr väl...?
Nåja ska inte kapa tråden blev bara nyfiken. OCD-jag skulle tagit loss glaset och slipad bort det underifrån då, eller köpt ett nytt glas från nodate kanske, men det kanske redan du fixat. 100 ggr snyggare sub utan bubbla iaf. :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Gummo! Kan man använda den tillsammans med en Ryds 390 i Älghultasjön! :cigar:

Det är exakt SÅ en SD ska användas IMO! :)
En bucklig Linder med gäddslem på årorna skulle ju också funka. Men ni två skiljer er, på ett positivt sätt, från de allra flesta som kommer köpa nya SeaDweller.
Ser fram mot en GTG med mete i Älghultasjön i sommar!
85% av KS hatar dig (eller mer). Just jag, gör inte det.
Jo, tack. Livstilssamlare som jag står inte direkt högt i kurs här på KS. @admin får många arga PM.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
En bucklig Linder med gäddslem på årorna skulle ju också funka. Men ni två skiljer er, på ett positivt sätt, från de allra flesta som kommer köpa nya SeaDweller.
Ser fram mot en GTG med mete i Älghultasjön i sommar!

Jo, tack. Livstilssamlare som jag står inte direkt högt i kurs här på KS. @admin får många arga PM.
Vilken livsstil tänkte du på då? SituationStockholm-lukta illa stilen?
 
Topp