• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex röd SD

time2catch

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Varför inte bara hoppa över datumet? Bara för att köra på en helt typ av ny linje med "Sea Dweller" utan datum. Och till lite lägre pris. Som att det finns olika Submariner att välja emellan.
 

zamboni

Omega
Bakåtsträvare här också. Hur snygg den än må vara så ska en Sea-Dweller alltid vara utan datumbubbla. Det är ungefär som att tillverka en vanlig Sub med datum men utan datumbubbla.
 

Oniel

Panerai
förväntar mig inte att någon ska ha ett svar men vad tror ni anledningen till att man har SDDS som är 44mm och nya SD som är 43. känns skumt.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
så dem ska bara ha kvar nya SD ur den serien?
Dessa finns kvar enligt Rolexs egna hemsida - https://www.rolex.com/watches/sea-dweller.html

Skärmavbild 2017-03-22 kl. 18.10.03.png
 

joca

Patek
2-Faktor
Tycker precis som många andra att den är för stor och "sådär" med bubbla. Tråkigt då jag tror den hade varit riktigt mumsig i 40mm och utan bubbla :)
 

djanbin

Omega
Jag har inte så mycket emot den nya SDn egentligen, det är bara lite trist att rolex föll för trycket att sätta röd text på tavlan. Allt gnäll från bloggar o forum om det är lite som när nån ful snubbe till slut lyckas tjata till sig ett ligg fem i tre...

Det märkvärdiga med den här klockan egentligen, är att det är den första Professional-modellen med 3235 kalibern. Det markerar således början till slutet för 31xx, även om det kommer ta ett långt tag. De som är besvikna på årets Basel kan ju se fram emot kommande år då Sub, GMT, YM etc ska få 32XX med allt vad det innebär av nya referenser o tavlor etc...
 

niclashill

Cartier
Kan väl säga så här. Jag är inte en mindre nöjd ägare till en 116600 i dag än jag var i går.
Enligt detta levde alltså 116600 endast tre år totalt - 2014-2017? Skiter i om värdet går upp (vilket det förmodligen gör ordentligt på sikt) - men det är lite kul med exklusiviteten.
 

Tobbe.L

Omega
Kan väl säga så här. Jag är inte en mindre nöjd ägare till en 116600 i dag än jag var i går.
Enligt detta levde alltså 116600 endast tre år totalt - 2014-2017? Skiter i om värdet går upp (vilket det förmodligen gör ordentligt på sikt) - men det är lite kul med exklusiviteten.
Håller fullständigt med, kommer hålla ännu hårdare i min 116600 nu än tidigare, blev faktisk positivt överaskad att den verkar vara bort plockad ur sortimentet, var inte många år den var tillgänlig :happyhappy:
Imo, utöver bubblan och att den är för stor så verkar rolex lägga upp bilder på Insta. med PCL :facepalm::wtf: (Kan vara borstatstål som ger effekten av PCL men gör saken inte bättre)
 
Senast ändrad:
Topp