• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Sea-Dweller 16600 fullset.

Anders Svensson

Omega
2-Faktor
Rolex Sea-Dweller 1660

Rolex Sea-Dweller T-serie fullset inkl boxar etc. Servicehistorik okänd. Opolerad. Nagg i glaskant finns men stör inte vid normalt betraktande (tycker jag). Länken har normal stretch och uret har spår av normal användning (för sin 18 åriga ålder). Mer fakta om uret: ROLEX SEA-DWELLER 4000 Ref 16600. Cert stämplat med landskod 400 för Hong Kong, "ZURICH WATCH CO., LTD KOWLOON JAN 1997". Serienummer: T610xxx vilket betyder tillverkningsår ca 1996. Medföljer vid köp: Ytterbox i papp, Rolex träbox, fickkalender 97-98, kronometer-certifikat, grön plånbok REF100.25.34, översättningshäfte till kronometer-certifikat och garanti, 2 länkbitar inkl 3 pins, länkförlängning S och L, verktyg "ROLEX REF. 2100", Buehlmann table plastkort, ankare, hang tags "OFFICIALLY CERT. SWISS CHRONOMETER" och "SWIMPRUF". Instruktionshäfte, kudde.
Ännu mer fakta:
SERVICEHISTORIK OKÄND: Jag inte känner till om den blivit servad. Dock tror jag att den blev det innan jag bytte den till mig eftersom den tickat på under de 10 år jag haft den utan problem. Klockan håller tiden inom rimliga gränser enligt mig - fortar sig ett antal minuter i månaden. Har inte mätt upp den med något instrument.
OPOLERAD: Använd dagligen och har givetvis dings och swirls o s v. Om man vill går den att polera bort dem. Jag kan försöka ta närbilder om någon vill.
NAGG I GLASKANT: Innebär att det gått av små flisor längs glasets ytterkant, vilket är vanligt på denna modell. En del bryr sig om detta, en del inte, har ingen betydelse för glasets hållbarhet.

Detta är min ärliga beskrivning av uret. Se bifogade bilder, men jag visar gärna upp den I R L för de som vill (Malmö). Ja, och anledningen till försäljningen är att jag är sugen på något nytt helt enkelt;)

Priset är satt till pok 37 500 SEK Inkl posten värde i Sverige. Bytesaffär intressant med Rolex GMT, Explorer I, II eller Date Just. Fullset och inte äldre än 1995. Förslag är välkomna.

Kom igen med med ev. frågor så skall jag försöka besvara dem.

Med vänlig hälsning, Anders Svensson





imagejpg1.jpg
[/url]









image.jpg
 
Topp