Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex sea Dweller 1665 Franken? någon som kan hjälpa mig?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Royal Watches, 20 februari 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Royal Watches
    Trådstartare

Royal Watches Stadsbo

Från:
    Göteborg
  2. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Hjälpa med vad?

3. Royal Watches
    Trådstartare

Royal Watches Stadsbo

Från:
    Göteborg
    Typ om ni ser några avvikelser har intyg från Bergströms ur.

4. Bjoerlin76

Bjoerlin76 Biskop

Från:
    Sigtuna, Stockholm
    Du fick ju kalasbra hjälp i vintage:wideyed:

Royal Watches gillar detta.
  5. Taxman

Taxman Friends of KS

Inte för å va sån men bilderna är ju riktigt kassa. :confused: Om du vill få hjälp med att bedöma om något är am på klockan underlättar det ju om bilderna skarpa och klockan är i fokus.

Sen förstår jag inte riktigt din fråga. Du har ett intyg på klockan, litar du inte på Bergströms ur?

Edit: inser att det kanske låter drygt vilket inte alls var min avsikt. :sorry:

6. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Hur är det med din 1655a... Är den ok?

Öppna SDn och ta en bild på verket. Och bättre bilder på klockan. De är rätt risiga

7. Royal Watches
    Trådstartare

Royal Watches Stadsbo

Från:
    Göteborg
    Lämnade in den på bergströms ur men visa säger att den har avvikelser samt man kan inte lita på deras intyg. Fick lite tvist där.

8. Royal Watches
    Trådstartare

Royal Watches Stadsbo

Från:
    Göteborg
    Har postat till vrf väntar på svar återkommer. Hoppas allt är rätt betalt en massa pengar för den.

9. Royal Watches
    Trådstartare

Royal Watches Stadsbo

Från:
    Göteborg
    Var i kontakt med säljaren och sa klockan känns inte rätt och vill lämna den men han vill dra av 20% va gör man?

10. Per

Per Björklövens finest

Well, tycker du att en fake är värd 80% så behåller du den. Om inte så skulle jag nog kräva tillbaka hela beloppet.

JLW gillar detta.
  11. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Säljaren som du fortfarande inte vill berätta vem det är?

12. Royal Watches
    Trådstartare

Royal Watches Stadsbo

Från:
    Göteborg
    Blev medlem här för just Vintage klockor har en hög av dom samlat på mig i nästan 8 år. Problemet är att jag vet inte om den är fejk allt på insidan stämmer på den men efter jag skicka bild och visa reagerade så blev jag lite rädd där:( sen måste jag ner och lämna den han vill inte att jag skickar den. Postat till VRF väntar och ser va dom säger innan jag gör något galet. Återkommer så snabbt dom svarat.

13. Royal Watches
    Trådstartare

Royal Watches Stadsbo

Från:
    Göteborg
    Vaniljglass@ vill inte hänga ut någon tycker inte det är ok.

14. Royal Watches
    Trådstartare

Royal Watches Stadsbo

Från:
    Göteborg
    Om man inte kan lite på intyg från ad va gör man då? Vart ska man vända sig? Man ska ju kunna lita på dom

15. ScubaKing

ScubaKing Biskop

Vill säljaren dra av 20% på en klocka som är äkta endast för att ta tillbaka den så bör nog något vara fel ja. Köp säljaren säger många, det finns mycket i det talesättet. Jag kan inte säga något om din klocka, enligt mig ser insert nyare ut än klockan i övrigt. Behöver nog inte betyda så mycket. Ta bilder på urverket, bättre bilder på klockan, bra bilder på baksidan så kanske du får bra svar. Ta klockan till en AD som är duktig så får du svar även där. Och skriv gärna ut vem säljaren är så jag vet vem jag INTE ska handla Rolex från i framtiden.

16. ScubaKing

ScubaKing Biskop

Du vill inte varna andra för en säljare som inte är OK att ha att göra med, men du vill gärna att andra ska hjälpa dig med din klocka? Man får både ge och ta.

paradis, KenKun och Forsberg gillar detta.
  17. Royal Watches
    Trådstartare

Royal Watches Stadsbo

Från:
    Göteborg
    Det är också sant men låt det vara 100% först sen återkommer jag med var den är köpt.

ScubaKing gillar detta.
  18. Per

Per Björklövens finest

Det känns inte sketchy att säljaren vill ge dig 20% tillbaka bara så där om nu klockan hade varit helt korrekt?

Osclat och Forsberg gillar detta.
  19. ScubaKing

ScubaKing Biskop

Säljaren vill dra av 20% för att ta tillbaka den, dvs köparen förlorar 20% på att lämna ifrån sig den. Har man inte ägt klockan mer än en vecka är det rätt mycket pengar att förlora på en dyr klocka.

20. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
  21. Per

Per Björklövens finest

Tolkade hans svar fel. Läste att säljaren ville göra ett prisavdrag istället för att ta tillbaka klockan. Självklart är inget annat än 100% tillbaka aktuellt om boetten är fake.

ScubaKing gillar detta.
  22. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Vadå?

ScubaKing, Aurum och Khoma gillar detta.
  23. Royal Watches
    Trådstartare

Royal Watches Stadsbo

Från:
    Göteborg
    Jag väntar och ser va vrf kommer fram till. Men har intyg från Bergströms? Om man inte kan gå till en ad va har man för möjligheter kvar då?

24. Oscaro

Oscaro Biskop

Ska den vara helt orginal? Svårt att se från bilderna men verkar inte vara orginal tavla?

25. Per

Per Björklövens finest

Tillfråga experter? Att Bergströms missat har hänt förr och är beklämmande. Fattigt att sälja intyg fastän de inte kan tillräckligt.

För mig så räcker denna bild. Har någon någonsin sett en korrekt 1665 med så här feta kronskydd? Att sen gravyren känns fel är fel nummer två men kronskydden är obvious för mig. Var säljaren tydlig med att klockan har en mycket senare servicetavla?

image.jpeg

JLW, poormans och _jonte gillar detta.
  26. JensBP

JensBP Biskop

Från:
    Gliese 581
    Du hade en falsk Tudor uppe nyligen för försäljning på TTT som diskuterades här och som du sedan tog ner. Även den med intyg, den gången från Gastons. Du kanske borde lära dig vad intyg är värt någon gång? Konstiga saker hela tiden både med dig och din far som jag köpte en Rolex med uppenbart mixtrat cert till (så pass mixtrat med att ingen någonsin skulle kunna ha missat det.) Usch.

Paul60, Rossi, JLW och 2 andra gillar detta.
  27. Royal Watches
    Trådstartare

Royal Watches Stadsbo

Från:
    Göteborg
    Angående Tudorn jag blev lurad där och fick intyg från gastons men gick till bergströms ur där man ska kunna känna sig säker eller?.

28. Per

Per Björklövens finest

Noterbart är att 1655:an ovan också är fel. Du måste ha sjuk osis alternativt jävligt risiga kanaler om det också figurerat falska tudors mm. Väldigt tråkigt. :(

JLW, eriksson850, yonsson och 2 andra gillar detta.
  29. Per

Per Björklövens finest

30. JensBP

JensBP Biskop

Från:
    Gliese 581
    Jag skulle inte vara säker någonstans. Bara lita på sig själv och utöka sin kompetens om man tradar klockor, och möjligen lita de duktiga här och på vrf.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
Mårtenssons ur Brookfield