• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex sea-dweller 16660

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag har blivit lite sugen på den tidiga triple six med matt tavla och målade index .
Den är dock inte så vanligt förekommande och väldigt skiftande i pris .Jag vill ha en bruks klocka och bryr mig inte om Box eller papper speciellt.

Vad ska jag räkna med att ge och var letar jag bäst?
 

Boris Balkan

Fark you!
Jag har blivit lite sugen på den tidiga triple six med matt tavla och målade index .
Den är dock inte så vanligt förekommande och väldigt skiftande i pris .Jag vill ha en bruks klocka och bryr mig inte om Box eller papper speciellt.

Vad ska jag räkna med att ge och var letar jag bäst?

Vaniljglass har en till salu om den inte hunnit gå. Kolla köp/sälj nu. :)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
60-70k sek....ish....rätt trevliga...kika på chrono24....TRF och på VRF...
 
  • Like
Reactions: Ako

Ako

Rolex
2-Faktor
Verkar vara väldigt skiftande i pris ,ganska många skadade (stardust) ute för bra pengar...
Tycker det är coolt att slippa bubblan o gillar målade tavlor...
Frågan är hur ett sämre ex (stardust) håller värdet....
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Verkar vara väldigt skiftande i pris ,ganska många skadade (stardust) ute för bra pengar...
Tycker det är coolt att slippa bubblan o gillar målade tavlor...
Frågan är hur ett sämre ex (stardust) håller värdet....

Snålvarianten är en 1680 utan bubbla - lite småmysig ändå. Funkar att slänga på ett service-plexi för 5513 skulle jag tro

1680b22.jpg
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag har aldrig ägt en sea-dweller själv ,men tror att den känns fetare o passar en riktig man bättre....?
Hur upplever ni skillnaden mellan sub o seadweller ?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag har aldrig ägt en sea-dweller själv ,men tror att den känns fetare o passar en riktig man bättre....?
Hur upplever ni skillnaden mellan sub o seadweller ?

Alla har vi olika definitioner på riktiga män, men SDs tenderar att sitta sämre på handleden och bli lite topptunga.
 
  • Like
Reactions: Ako

Ako

Rolex
2-Faktor
Ingen aning? Har dock svårt att se kopplingen mellan urets storlek och manligheten. Se bara på alla dessa ungdomar som springer runt med väggur på handlederna.
Det var mer ämnat som ett skämt ..
Jag gillar vintage subar ,tycker dock att dom är i minsta laget ,gillar tooliga dykare runt 42 mm .(vet att denna är mindre)
Vill ha målade index ..
Därför lutar det åt en tripple six..
Tycker ibland att chrono 24 är lite i dyraste laget ,men känner mig inte så säker på rolex - hur ska luggbredder vara ,identifiera bytta delar o så...
 
Topp