Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex sea dweller deap sea vs Omega ploproof 1200

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jonas.76, 25 januari 2015.

1. Jonas.76
    Trådstartare

Jonas.76 Friends of KS

Det känns som om detta borde varit upp förr, jag har sökt men inte funnit något. Antagligen jag som sökt dåligt, om så är fallet tillrättavisa mig så jag kan ställa mig i skamvrån :)

Jag skulle gärna äga båda, men om det bara finns "plats" för en av dem? Vilken är att föredrar och varför?

För mig lutar det åt Omegan, iof den enda av klockorna jag klämt och känt på irl. Vet att Rolex är poppis här på forumet, så det ska bli spännande att höra era tankar och åsikter.

Slänger med en inspirationsbild (stulen från internez):

image.jpg

Tack för ordet!

Ploprof gillar detta.
  2. Ponlarsson

Ponlarsson Friends of KS

Från:
    Tidaholm
    Har svårt att förstå tjusningen med Omegan, så för min del blir det Rolex. Men vem vet, kanske börjar även jag tycka om den där Omegan så småningom.

3. JS

JS Friends of KS

SD alla dagar i veckan. Plopp är en riktig gris, SD går ju att ha på sig med bibehållen värdighet (om man inte har armar som Arnold förstås)

BOTL och Man gillar detta.
  4. wahlgren

wahlgren Torpare

Från:
    Sverige
    Jag hade valt Rollen. Omegan är så klumpig.

5. CarlV

CarlV Stadsbo

Från:
    Höganäs
    Alla tycker vi olika! Rolexen är i mina ögon en klassisk vacker klocka! Liksom en Omega Seamaster! Men denna Omega ger mig inga jag vill ha vibbar!"

6. wayne

wayne Friends of KS

Svårt val, men Dwellern vinner i längden och är en bättre affär rent ekonomiskt.

7. Jonas.76
    Trådstartare

Jonas.76 Friends of KS

Ja, det känns som Omegan verkligen är älska eller hata. Det var först efter kläm o känn som Omegan väckte begäret. Den är inte liten, men bärs mindre än vad måtten säger.

En till stulen bild:

image.jpg

jabla och par gillar detta.
  8. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    SD. För mig skulle den vara mer användbar.

9. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    Ploppen alla dagar i veckan, den sticker ut, det gör inte Rollen som bara ser ut som en sub på anabola

J86A, P-A, mega och 3 andra gillar detta.
  10. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Om valet står mellan SD4000 och ploppen så vinner SD4000, mellan Deepsea och ploppen så vinner ploppen.

Pilot, Rozzy, john b och 1 annan gillar detta.
  11. MJ24

MJ24 Friends of KS

Hmm...har haft en Deepsea, och upplevde den som mycket välbyggd och gedigen.
    Funkade bra för mig i de flesta lägen, och ser inte riktigt lika extrem ut som Ploppen tycker jag.
    Min röst gå till Deepsean just därför.

12. Ryttaren

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Den där lumebilden var en av de grymmare bilderna jag sett på ploppen....och så kom det habegäret tillbaka. Kan Aurum bära upp en så ska väl jag kunna :rolleyes:

Fast då skulle det få bli vintage utan lume...

Helmeroni gillar detta.
  13. Rödhaken

Rödhaken Torpare

Skulle också kört på Deep Sean av de båda utan tvekan, jag har dock inte klämt på Omegan.

14. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Sant, men det gäller den äldre sm600 som sagt. Den är tunnare och inte lika blank, mao klart trevligare.

jabla, Onelund, Gummo och 1 annan gillar detta.
  15. Ryttaren

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Har du koll på hur mycket det skiljer i höjd?

16. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Beror på vad hur du ska använda klockan. Rollen ifall du ska ha en allroundklocka, använda den till allt.
    Omegan ifall du vill ha en udda klockan som är riktigt fet. Men kanske inte passar till allt, mer en sommarbeater.

17. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Omegan är kompromisslös och cool, men jag skulle inte kunna bära den till "vanlig" klädsel. Skulle passa bra på en dyktur, på stranden eller äventyret. Därmed skulle jag hellre välja Rolexen som tom skulle funka till kostym.

Stomatologen gillar detta.
  18. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Dipsyn är en styggelse. Jag hade valt Omegan är cool men vintage.

Mr.Chang och Rozzy gillar detta.
  19. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Aboynamedsue uttryckte det som det är. I detta fall står Dipsy mot Plopp 1200. Ploppen är fantastisk, Dipsyn är något för assymetrisk på ett icke avsiktligt vis för att den ska funka för mig. Dock på RubberB är den fin. Ploppen på mesh är grym. Båda är ju relativt extrema dykarklossar inte inte OWG-material. Dipsy och Plopp väger för mig till den sistnämndas fördel.

20. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Då båda är fel till vardagsklädsel tycker jag ploprofen är roligade då den är mest fel. Att ha en subvariant är mer regel än undantag till kostym idag.

Erik1, jabla, Icaras och 3 andra gillar detta.
  21. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg
    Deap Sea?

vaniljglass gillar detta.
  22. David Eriksson

David Eriksson Biskop

Från:
    Stockholm
    SD:n är, som många nämnt, mer versatile så hade nog tagit den vägen. Men Omegan är en ball udda fågel, helt klart.

23. Jonas.76
    Trådstartare

Jonas.76 Friends of KS

Jag såg det för sent. Misstänker du förstår vad jag menar ändå :)

24. Pelarn65

Pelarn65 Friends of KS

Tänker du OWG så säger jag Rolexen. Annars går min röst till Omegan då den sticker ut mer.

25. JS

JS Friends of KS

Fan - missade att det var SD DS - den går oxå bort. Ta SD-C 4000 (40mm)!

vaniljglass gillar detta.
  26. Jonas.76
    Trådstartare

Jonas.76 Friends of KS

Jag gillar något större klockor, är helt enkelt van vid det. Jag tycker 40mm är för litet (för mina handleder och min smak), därav klockorna i jämförelsen.
    Jag vet att 40 mm är "normen" och får kanske krypa till korset om jag ändrar uppfattning ;)

27. Sjobedan

Sjobedan Präst

Från:
    Malmö.
    Plopp! Utan tvekan :)

28. JS

JS Friends of KS

Beror nog mkt på vad man är man vid oxå. Jag kör 34/36/40 mm på mina. Går jag från DJ till sub så känns subben rätt stor...

29. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Får inget ståfräs av omega.

007 gillar detta.
  30. ZQT

ZQT The Banker

Båda är löjligt stora, både på höjd, längd och bredd... Alldeles för stora...

Haha håller med, märker ändå en del skillnad mellan 1675 och 16710 där jag upplever 1675 som plattare och mer bekväm på handleden.

Mårtenssons ur Brookfield