• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex sea dweller deap sea vs Omega ploproof 1200

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Det känns som om detta borde varit upp förr, jag har sökt men inte funnit något. Antagligen jag som sökt dåligt, om så är fallet tillrättavisa mig så jag kan ställa mig i skamvrån :)

Jag skulle gärna äga båda, men om det bara finns "plats" för en av dem? Vilken är att föredrar och varför?

För mig lutar det åt Omegan, iof den enda av klockorna jag klämt och känt på irl. Vet att Rolex är poppis här på forumet, så det ska bli spännande att höra era tankar och åsikter.

Slänger med en inspirationsbild (stulen från internez):

image.jpg


Tack för ordet!
 

Ponlarsson

Panerai
Har svårt att förstå tjusningen med Omegan, så för min del blir det Rolex. Men vem vet, kanske börjar även jag tycka om den där Omegan så småningom.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
SD alla dagar i veckan. Plopp är en riktig gris, SD går ju att ha på sig med bibehållen värdighet (om man inte har armar som Arnold förstås)
 

CarlV

Cartier
Alla tycker vi olika! Rolexen är i mina ögon en klassisk vacker klocka! Liksom en Omega Seamaster! Men denna Omega ger mig inga jag vill ha vibbar!"
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ja, det känns som Omegan verkligen är älska eller hata. Det var först efter kläm o känn som Omegan väckte begäret. Den är inte liten, men bärs mindre än vad måtten säger.

En till stulen bild:

image.jpg
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Hmm...har haft en Deepsea, och upplevde den som mycket välbyggd och gedigen.
Funkade bra för mig i de flesta lägen, och ser inte riktigt lika extrem ut som Ploppen tycker jag.
Min röst gå till Deepsean just därför.
 

Ryttaren

Rolex
Den där lumebilden var en av de grymmare bilderna jag sett på ploppen....och så kom det habegäret tillbaka. Kan Aurum bära upp en så ska väl jag kunna :rolleyes:

Fast då skulle det få bli vintage utan lume...
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Beror på vad hur du ska använda klockan. Rollen ifall du ska ha en allroundklocka, använda den till allt.
Omegan ifall du vill ha en udda klockan som är riktigt fet. Men kanske inte passar till allt, mer en sommarbeater.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Omegan är kompromisslös och cool, men jag skulle inte kunna bära den till "vanlig" klädsel. Skulle passa bra på en dyktur, på stranden eller äventyret. Därmed skulle jag hellre välja Rolexen som tom skulle funka till kostym.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Aboynamedsue uttryckte det som det är. I detta fall står Dipsy mot Plopp 1200. Ploppen är fantastisk, Dipsyn är något för assymetrisk på ett icke avsiktligt vis för att den ska funka för mig. Dock på RubberB är den fin. Ploppen på mesh är grym. Båda är ju relativt extrema dykarklossar inte inte OWG-material. Dipsy och Plopp väger för mig till den sistnämndas fördel.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Omegan är kompromisslös och cool, men jag skulle inte kunna bära den till "vanlig" klädsel. Skulle passa bra på en dyktur, på stranden eller äventyret. Därmed skulle jag hellre välja Rolexen som tom skulle funka till kostym.
Då båda är fel till vardagsklädsel tycker jag ploprofen är roligade då den är mest fel. Att ha en subvariant är mer regel än undantag till kostym idag.
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Fan - missade att det var SD DS - den går oxå bort. Ta SD-C 4000 (40mm)!
Jag gillar något större klockor, är helt enkelt van vid det. Jag tycker 40mm är för litet (för mina handleder och min smak), därav klockorna i jämförelsen.
Jag vet att 40 mm är "normen" och får kanske krypa till korset om jag ändrar uppfattning ;)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Jag gillar något större klockor, är helt enkelt van vid det. Jag tycker 40mm är för litet (för mina handleder och min smak), därav klockorna i jämförelsen.
Jag vet att 40 mm är "normen" och får kanske krypa till korset om jag ändrar uppfattning ;)
Beror nog mkt på vad man är man vid oxå. Jag kör 34/36/40 mm på mina. Går jag från DJ till sub så känns subben rätt stor...
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Båda är löjligt stora, både på höjd, längd och bredd... Alldeles för stora...

Beror nog mkt på vad man är man vid oxå. Jag kör 34/36/40 mm på mina. Går jag från DJ till sub så känns subben rätt stor...


Haha håller med, märker ändå en del skillnad mellan 1675 och 16710 där jag upplever 1675 som plattare och mer bekväm på handleden.
 
Topp