• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex sea dweller deap sea vs Omega ploproof 1200

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Båda är grymma och vill ha faktorn hos mig ringer friskt. Tycker dock att ploppen är grym på sommaren men svår att bära till vardags. Rollen är då enklare att passa in i de flesta tillfällena. Så måste du välja så är det Rollen du ska ha. :cigar:

p.s svåra val du utsätter dig för ;)
 

Noami

Cartier
Jag vill säga Plopp men i och med att den ser så speciell ut är jag rädd att man tröttnar på den rätt omgående - om man inte redan från början är tvärsäker på sitt val.
 

Ricrob

Patek
Jag har själv ägt en Plopp en gång i tiden och tro mig, det är en mäktig klocka! Däremot så skulle jag idag välja Deepsy´n, då den är mer allsidig, bortsett från att den också är dyrare om man säger så. ;) Har varit sugen på Deepsy länge men inte tagit klivet men dt kommer. Kanske när/om jag tröttnar på G/S?
 

Icaras

Rolex
För fan grabbar Plopp ska det vara! :). Dipsy är inte hälften så häftig... då kan du lika bra köpa en vanlig tråksub.

Edit: Verkar som att Dipsyn kostar 40k mer. Typ 30k mer än vanlig sub.
 
Jag säger Ploppen, fast då vintage ;)
Ploprof-73.JPG
 

john b

Rolex
Ploprofen tycker jag är roligare.

Allra helst med vit tavla. Då blir den ännu somrigare, sportigare och mer svårburen till annat än shorts och simfenor.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Av de två ploppen utan tvekan. Seadwellern är grym men deepsea... Nä det är bara en klump, ett misstag, en avart. Plopp it is.
 

mega

Rolex
Helt klart ploppen om törs, är inte helt säker på att jag skulle palla trycket. Ploppen känns mer som en statement än som en renodlad klocka. Älskar den.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Har provat Ploprofen vid två tillfällen. Kommer äga den någon gång under livet, så min röst läggs på Omegan!

Den sitter helt klockrent på mesh men gummi känns som ett måste-ha-komplement :)

Kan dock inte bestämma mig om vintage eller ny är snyggast :nailbiting:
 
Deepsea är tyvärr för hög tycker jag, Ploppen är sjukt rolig men VÄLDIGT stor och annorlunda och man måste ha ett par andra bra dinkor att varva med tycker jag...DSSD är ändå mer allround om man bara ska ha en klocka....

Av dom två så säger jag Ploppen...den ligger väl beggad nästan på halva priset mot en DSSD oxå....

Min gamla
1B9B8224-5AF6-4754-809A-016EE955CCB5_zpslghjhg6e.jpg


Jag gillar faktiskt den nya DSSD, mycket schysstare IRL än på bild faktiskt...

AC94D9B5-A4A2-412A-80FB-24E3EB4A7A1F_zps2bf9gi4w.jpg
 

Bolio

Panerai
Omegan har på nått konstigt sätt blivit en klassiker och lite kult. Fulare ur är svårt att hitta, möjligen någon mega plottrig Braaajtling " fullt medveten om att det inte stavas så ". Nya SDn är ett mästerverk och och sätta dessa två ur mot varann blir nästan löjligt. Jag gillar verkligen Omega men denna är en plump i dess historia.
Deap sea uret är jag inte så betuttat i då jag tycker den är lite topp tung samt att jag aldrig kom över att armbandet var för smalt för den storleken. Men även om valet skulle stå mellan dessa så är det hur enkelt som helst efter som jag aldrig skulle ens sätta på mig Omegan.
Så nått annat än Rolexen kan det inte bli.
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag vet inte om någon bryr sig, men som trådstartare vill jag tacka för allas tankar och input. Jag har nu köpt en av dessa två. Jag vet inte om jag blev så mycket klokare här :)

Tror det var slumpen som avgjorde, egentligen vill jag ju ha båda!

Vad blev det då? Det blev klockan som man antingen älskar eller hatar. Den coola eller som vissa tycker är skitful och en klump. Jag gillar min klump, tycker den är fantastisk! Bjussar på en bild!

Tack för mig.

image.jpg


Ploprof 1200 (tror tom jag lyckades stava den rätt denna gång).
 

Icaras

Rolex
Jag vet inte om någon bryr sig, men som trådstartare vill jag tacka för allas tankar och input. Jag har nu köpt en av dessa två. Jag vet inte om jag blev så mycket klokare här :)

Tror det var slumpen som avgjorde, egentligen vill jag ju ha båda!

Vad blev det då? Det blev klockan som man antingen älskar eller hatar. Den coola eller som vissa tycker är skitful och en klump. Jag gillar min klump, tycker den är fantastisk! Bjussar på en bild!

Tack för mig.

image.jpg


Ploprof 1200 (tror tom jag lyckades stava den rätt denna gång).
Grattis! Ploppen känns märkligt nog vettigare på handleden än på bild :)
 
Topp