• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tillbakadragen Rolex Sea-Dweller "Great White" 1665 (Vintage)

Landshark

Silver
Rolex Sea-Dweller ”Great White” 1665

- Svensksåld av AD, Douglas Krook i Malmö -79 eller -82 (otydligt på certet).
- Serienummer på 6.2xx.xxx.
- Jag är sedan i vart fall 20 år andra ägaren.
- Certifikat men ingen box.

- Nytt original armband någon gång i slutet av -90 talet. Snäpplåset börjar dock bli lite slitet.
- Glas och insert bytt i samband med tidigare service. Även plastpluppen på inserten är bytt och lyser starkare i mörker än markeringarna på urtavlan.
- Boetten är polerad i samband med service 2003 hos AD, Paul Klarlund i Köpenhamn.
- Servad ca vart femte år av AD, senast hösten 2009 också hos Paul Klarlund.
- Det vore ju fånigt att påstå att den skulle vara i nyskick (se exempelvis liten "ding" kl 9 på vridringen). Men överlag i utmärkt bruksskick för sin ålder.

- Finns i Malmö.

Jag släpper den för rimliga 75.000 kr.

Rolex Sea-Dweller ”Great White” 1665

- Svensksåld av AD, Douglas Krook i Malmö -79 eller -82 (otydligt på certet).
- Serienummer på 6.2xx.xxx.
- Jag är sedan i vart fall 20 år andra ägaren.
- Certifikat men ingen box.

- Nytt original armband någon gång i slutet av -90 talet. Snäpplåset börjar dock bli lite slitet.
- Glas och insert bytt i samband med tidigare service. Även plastpluppen på inserten är bytt och lyser starkare i mörker än markeringarna på urtavlan.
- Boetten är polerad i samband med service 2003 hos AD, Paul Klarlund i Köpenhamn.
- Servad ca vart femte år av AD, senast hösten 2009 också hos Paul Klarlund.
- Det vore ju fånigt att påstå att den skulle vara i nyskick (se exempelvis liten "ding" kl 9 på vridringen). Men överlag i utmärkt bruksskick för sin ålder.

- Finns i Malmö.

Jag släpper den för rimliga 75.000 kr.

Har du kvar klockan?

Tillbaka
Topp