• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Seadweller deepsea

Booo

Omega
Afton! Ovannämnda ur är ett fint stycke kan jag tycka!
Ses sällan på andrahandsmarknaden..
Erfarenheter någon? "Prisvärd"?
Eller är Submariner "lämpligare" tro?
Tack på förhand för kommentarer
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Inte alla kan bära en DSSD. Den är stor, hög och topptung. Det bästa är om du kan testa en och känna på lite själv.. Den genomlyser kvalitet till 100%..
Hur menar du med "prisvärd" ?
 

Kairo

Panerai
Väldigt cool om du har tillräckligt stora handleder att bära upp den. Om inte så finns Sea Dweller 4000 eller Submariner. Lämplig eller ej får du avgöra själv, men SDDS är, som @Magnlar skriver: stor, hög och topptung. Oavsett vad du väljer så får du kvalitet för pengarna!
 

Rivalen

Rolex
T o m på min handled 16.5, gick diametern och känslan bra, men höjden är speciell, så du måste prova. Skulle gärna ha en just för att den ger en sådan känsla av kvalité.
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Har också rätt små handleder, provade, men funkade inte alls på mig.
Valde en Sea Dweller 4000 istället, sitter som en smäck.
Tipset är precis som några andra redan skrivit, prova dig fram.
Hursom, så kommer du nog bli nöjd.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Provade en igår på mina 16,5. Funkade utmärkt, men höjden skojar du inte bort under en manschett. Det kändes som att ha ett litet kassaskåp på handleden, och det menar jag i positiv bemärkelse. Den är ju ett jävligt stöddigt alternativ till en dussin-sub...;)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Handled på ca 18,5 och tyckte om DSSD när jag hade en.
Grejen är att det inte funkar med bilhandlarhäng med en DSSD, den måste sitta tight på handleden för att sitta bra.
Mycket gedigen kvalitetskänsla!
 

wojtecki

Cartier
Den är underbar, med rätt justerad länk så passar den perfekt. Dessutom är länken fantastiskt smidig att justera.
 

Ryttaren

Rolex
Sagt det förr och säger igen, om jag hade stockar till handleder så skulle jag garanterat haft en! Nån på forumet som har nya D-Blue tavlan? gärna lite bilder i så fall, jag hör till den ytterst lilla skaran som gillar den. (trots alldeles för många rader text kl 6) :rolleyes:

Kolla bara på den porriga gröna texten! :D

RPR_DSSD_green_closeup.jpg
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Sagt det förr och säger igen, om jag hade stockar till handleder så skulle jag garanterat haft en! Nån på forumet som har nya D-Blue tavlan? gärna lite bilder i så fall, jag hör till den ytterst lilla skaran som gillar den. (trots alldeles för många rader text kl 6) :rolleyes:

Äger inte en men var sugen på att köpa. Var inne hos AD och provade. Hoppade pga höjden, då har jag ändå stockar till handleder. Bjuder på några bilder.
image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

Rivalen

Rolex
En Challenge a 51 mm, då måste även jag sätta stopp pga av klockstorlek vs handled. En sån skulle bara bli liggande.
 

Landshark

Cartier
Såg en sån här liten pjäs på flygplanet härom veckan, får ju en SDDS att se ut som en tjejklocka :D

Såvitt jag har förstått det har den aldrig sålts. Svårt att hitta tillförlitlig information på nätet om den, men har för mig att jag läst att den bara tillverkats i 10 exemplar, varav James Cameron fick ett... Om någon VET att detta är fel, får ni gärna rätta mig här i tråden. :bookworm:

Således finns det en del som talar för att den du såg på flyget var fejk. Då är det inte riktigt lika coolt... :arghh: :clown:

Hursom helst torde det vara få som kan bära upp den:

07_Rolex-Deepsea.jpg
 

Rajding

Omega
Det är en prototyp, så har du sett den så får du pilla fram bildbevis. Det är som att säga att man sett en enhörning eller bigfoot.

Jag satt på planet hem från Frankfurt, killen satt snett framför mig. Tog ingen bild, det jag reagerade över var det stora glaset och att länken såg exakt likadan ut som min 114060. Och klockan var Stooooor. Googlade runt när jag kom hem och fick det till att det var en Deepsea Challenge. Ångar mig rejält nu att jag inte tog kort..... Kanske en kopia?

Edit: Det måste nog varit en kopia om det bara finns 10 i världen. Sån tur lär man ju inte ha :oops:
 
Senast ändrad:

Landshark

Cartier
Tack för alla inlägg - måste prova hos AD
Trevlig Midsommar!

Yepp. Frågar du här på KS så anser ca 95% (lågt räknat) att DSSD:n principiellt "är för stor". Så är det!
Jag tillhör de få procenten som simmar mot strömmen. Uppskattar ingenjörskonsten och teknologin till 100%.
(Starkare stål än i alla andra modeller, 5 mm glasskiva, 3 mm baksida i titan etc). Den är liksom "stor" av en anledning!
Den praktiska tillämpningen kommer för mig - och egentligen alla, eftersom det inte finns någon som kan dyka till 3900 m - i andra hand...

En helt annan femma är ju om man som brukare trivs med en förhållandevis stor klocka eller inte. För mig sjunger det! Jag är OWG med min!
Om det funkar för dig, kan bara du veta... :)
 

Tobbe.L

Omega
Sportade SDDS något halvår, som nämnts tidigare, blev lite förmycket som vardags klocka, lite väl topptung, älskar klockan för vad den är tro mig!, teknikfreak som man är!
Men fick bli nya lillebrorsan istället 116600 SD4000, kan inte vart mer nöjd! ;)
 

Tobbe.L

Omega
Det är en prototyp, så har du sett den så får du pilla fram bildbevis. Det är som att säga att man sett en enhörning eller bigfoot.
Exakt.
Rätt mig om jag har fel, men har för mig att det bara finns två exemplar, ena har Rolex(givetvis) och andra fick James Cameron, som sattes på utsidan av ubåten för dokumentären/expeditionen.

*Edit:
har tycks den sitta på den färggranna farkosten :D

DSCRolex3.png


Klockan sitter uppe till höger på en av.. ..armarna? till ubåten

04_James_Cameron_red_firma.jpeg
 
Senast ändrad:

Equus

Breitling
DSSD er stor, men bærer mye bedre enn det man skulle tro. Jeg gikk fra Panerai PAM 312 til 116660, og synes DSSD'ern generelt er mer behagelig å ha på. Den oser av kvalitet, og gir et meget godt inntrykk. Lenken er smal, og ser litt for slank ut også - sammenlignet med størrelsen på uret. Komfortabel er den derimot, og Glidelock'en er helt genial. Men den er ikke for alle, det innser jeg.
 

Jonaz

Rolex
DSSD er stor, men bærer mye bedre enn det man skulle tro. Jeg gikk fra Panerai PAM 312 til 116660, og synes DSSD'ern generelt er mer behagelig å ha på. Den oser av kvalitet, og gir et meget godt inntrykk. Lenken er smal, og ser litt for slank ut også - sammenlignet med størrelsen på uret. Komfortabel er den derimot, og Glidelock'en er helt genial. Men den er ikke for alle, det innser jeg.

Jag provade den brevid min gamla avenger seawolf och det blev ingen omedelbar förälskelse men den har dröjt kvar och nu står den högt på önskelistan...
 
Topp