• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex skruvmejsel?

16610

Patek
2-Faktor
Vad är det för bredd på mejseln (mejslarna) för att skruva Rolex länk (länkar)?
Har kört med 1,0 mm och den känns för "liten"
 

16610

Patek
2-Faktor
jo men=) jag har ingen större än och tänker köpa en. Men kan det vara 1,2-1,4 jag ska ha tro?
 

16610

Patek
2-Faktor
jag gjorde ju det på classe och de håller inte. Så jag tänkte köpa bergeon nu och hoppas på att det ska funka bättre. 100:- på verkmastarna.se men skulle vilja veta str innan ett köp=)
 

max

Dancing Queen
Rekommenderar inte att köpa billiga skruvmejslar!
Snackar vi oyster (vet inte om jubilee och dammodellerna har samma?) så är det 1,6mm som kommer passa bäst (tror att spåren är 0,3mm breda men inte helt säker), tänk dock på att rolex skruvspår har platt botten så använd en skruvmejsel som har platt spets och gärna tämligen platta sidor så att du inte slinter!

Bergeon är kanonverktyg! Finns även på cousins för vettiga pengar https://www.cousinsuk.com/catalog/tools/screwdrivers
 

16610

Patek
2-Faktor
Kanon! tack för infon. Kör på Bergeon. Lika bra att satsa på riktiga grejer. För jag kan väl tro att det kommer skruvas en del i framtiden också=)
 
Topp