Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex skruvmejsel?

Diskussion i 'Diskussion' startad av 16610, 22 maj 2013.

1. 16610
    Trådstartare

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Vad är det för bredd på mejseln (mejslarna) för att skruva Rolex länk (länkar)?
    Har kört med 1,0 mm och den känns för "liten"

2. Ricrob

Ricrob Friherre

Testa en större då..? ;)

urinvånaren gillar detta.
  3. 16610
    Trådstartare

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    jo men=) jag har ingen större än och tänker köpa en. Men kan det vara 1,2-1,4 jag ska ha tro?

4. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Köp ett kit minimejsal på classe eller kjell

5. Ricrob

Ricrob Friherre

Rekommenderar ett kit av bättre kvalle, inte kul när en skräpmejsel ger efter och skruvskallen blir lidande..

6. 16610
    Trådstartare

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    jag gjorde ju det på classe och de håller inte. Så jag tänkte köpa bergeon nu och hoppas på att det ska funka bättre. 100:- på verkmastarna.se men skulle vilja veta str innan ett köp=)

7. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Låter inte kul, jag tror jag köpte på biltema.
    Har meckat massa klockor med dom, håller hur bra som helst.

8. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Rekommenderar inte att köpa billiga skruvmejslar!
    Snackar vi oyster (vet inte om jubilee och dammodellerna har samma?) så är det 1,6mm som kommer passa bäst (tror att spåren är 0,3mm breda men inte helt säker), tänk dock på att rolex skruvspår har platt botten så använd en skruvmejsel som har platt spets och gärna tämligen platta sidor så att du inte slinter!

Bergeon är kanonverktyg! Finns även på cousins för vettiga pengar https://www.cousinsuk.com/catalog/tools/screwdrivers

9. 16610
    Trådstartare

16610 Baron

Från:
    BORÅS
    Kanon! tack för infon. Kör på Bergeon. Lika bra att satsa på riktiga grejer. För jag kan väl tro att det kommer skruvas en del i framtiden också=)

Mårtenssons ur Brookfield