• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex som Bono har, vilken är det?

D

Deleted member 1154

Guest
Okej folket

Nu har det kommit en bild som visar Bonos klocka, vad är det för modell och år tror ni?

dessto mer fakta destå bättre?

Kanske nån har nån att sälja? (PM iså fall)

Har begränsat med klockor, och har sagt aldrig Rolex, men en sån här kan ju va nåt i framtiden..
 
D

Deleted member 1154

Guest
Det står "sunday" cool anspelning på låten "sunday bloody sunday"

Annars har de ju en låt på klocktema "running to stand still"
 
D

Deleted member 1154

Guest
Guld och platina låter dyrt, finns det nån sån här i vanligt stål? Vilket år kan det vad och finns det siffror på mdellen med? Finns det olika band?

(Känns tryggt att fråga här, kunde lätt bli nördigt annars)
 
D

Deleted member 1154

Guest
Jag trippar runt på tå som de stackars "kunderna" i antikrundan som "bara" vill veta "... Vad är den värd, vad är den värd?

Eller snarare vad får jag betala om jag mot förmodan skulle i framtiden vilja bli popkändis :)
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Guld och platina låter dyrt, finns det nån sån här i vanligt stål? Vilket år kan det vad och finns det siffror på mdellen med? Finns det olika band?

(Känns tryggt att fråga här, kunde lätt bli nördigt annars)

Hela idén med denna modell, Day-Date, är just att den inte görs i något annat än ädelmetall dvs ser du en kan du vara säker på att den är i allra minst gulguld. Är den vit kan det vara vitguld eller platina. Oavsett vilket materialet så är avsikten att signalera till de som vet att här är en klocka som kostar minst 200 loppor att köpa.

Day-Date i stål kan ha producerats i stål i en extremt kort prototyp serie, men det är obekräftat. Hittar du en så är det som att hitta typ Atlantis. Eller Yetin. Alla har hört talas om dem men ingen har sett dem i verkligheten.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hela idén med denna modell, Day-Date, är just att den inte görs i något annat än ädelmetall dvs ser du en kan du vara säker på att den är i allra minst gulguld. Är den vit kan det vara vitguld eller platina. Oavsett vilket materialet så är avsikten att signalera till de som vet att här är en klocka som kostar minst 200 loppor att köpa.

Day-Date i stål kan ha producerats i stål i en extremt kort prototyp serie, men det är obekräftat. Hittar du en så är det som att hitta typ Atlantis. Eller Yetin. Alla har hört talas om dem men ingen har sett dem i verkligheten.
Aldrig förr har man blivit så glad att vitguldet/platinan visade sig vara stål :)
 
D

Deleted member 1154

Guest
Ok, kul att veta, Bono har väl råd, han har i alla fall samma klocka på många bilder... Och vem vet han har kanske fått den.. Kanske är det reklam att han visar den nu...
 

Jens

Greedo
Okej folket

Nu har det kommit en bild som visar Bonos klocka, vad är det för modell och år tror ni?

dessto mer fakta destå bättre?

Kanske nån har nån att sälja? (PM iså fall)

Har begränsat med klockor, och har sagt aldrig Rolex, men en sån här kan ju va nåt i framtiden..

"...har sagt aldrig Rolex"?!??

Det är väl för fan det som är ditt mål, iom din bytestråd, att just byta upp dig till en Rolex under 2014?!

Vad är det jag missar här?



J
 
D

Deleted member 1154

Guest
"...har sagt aldrig Rolex"?!??

Det är väl för fan det som är ditt mål, iom din bytestråd, att just byta upp dig till en Rolex under 2014?!

Vad är det jag missar här?


Kul Jens att du tog upp det, nej det är inte mitt mål "att köpa" däremot byta till mig :)

Nädå men skrev Rolex i rubriken för att "locka tittare" och göra en kul grej av det... Nu har det stoppats med 2 barnklockor värde 500kr , vi får se hur den löper vidare



J
 
D

Deleted member 1154

Guest
En sån 38mm tudor i stål och silvertavla är den svår att få tag på?
 
D

Deleted member 1154

Guest
Nä... Får spara till U2 turnen som oundvikligen kommer smyga sig närmare....
 
Topp