Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex som fortar sig!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jensab, 2 maj 2013.

1. Jensab
    Trådstartare

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hej, vad göra om en klocka fortar sig ca 20-30 sekunder per dygn. Är det service som gäller eller kan det räcka med ruckning?
    Låt oss säga att det är ett rolexverk 3135 från 2004.
    / Jens

2. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Om den aldrig är servad så är det ju hur som helst dags för service.
    Hände det snabbt från att den gick bra till att den fortade sig så är det nog bara fjädern som hoppat, har det skett successivt så är det nog ruckning som gäller, men är den aldrig servad så är som sagt en service att rekommendera.

Gavve och paradis gillar detta.
  3. Jensab
    Trådstartare

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tack, jag köpte den nyligen utan känd servicehistorik.
    Den tjuvstannar inte eller så, jämn avvikelse.
    / j

4. Gavve

Gavve Greven

Prova ruckning... min 16613 gick 30 sek för fort när jag köpte den. Efter ruckning går den prima

Jensab gillar detta.
  5. DrDre

DrDre Friends of KS

Det är ju inte särskilt bra att använda en klocka om den har börjat gå för fort eller för sakta. Om jag vore som du skulle jag gå förbi någon erfaren urmakare och be dem ta en titt på den. De kan ju öppna och uppskatta om du bör serva den. Jag gjorde det hos Rob Engström med en nyköpt (men beg) klocka och urmakaren (han som har lite tysk brytning, verkar väldigt kunnig) ) sa då att den var helt ok och att den klarar sig ett par år till innan det är dags.

Jensab gillar detta.
  6. Jensab
    Trådstartare

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tackar, då blir det nog en sväng förbi Rob.E i morgon.
    ( får ta med en reservklocka till stan )
    / Jens

7. Jensab
    Trådstartare

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Var precis förbi rob E. Dom öppnade klockan och konstaterade att den såg helt ok ut och att det räcker med en ruckning. Bra service och snabba besked.
    /j

Mårtenssons ur Brookfield