• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex som går sönder

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Snubblade över den här sidan, en samling med Rolex som på ett eller annat vis gått sönder. :)
http://www.minus4plus6.com/ouch.htm

En av klockorna hade inte gått sönder, men använts ganska rejält. Enligt storyn en 18-årspresent anno 1967/68, mannen i fråga jobbade på båt. :)
Skönt citat från mannen i fråga också:
//When I returned the watch I asked if he had used the new one (14060)under these couple of days?
"Yes I did, but I took it off after a couple of hours, the bracelet is stiff and uncomfortable"
1.jpg

6.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Snubblade över den här sidan, en samling med Rolex som på ett eller annat vis gått sönder. :)
http://www.minus4plus6.com/ouch.htm

En av klockorna hade inte gått sönder, men använts ganska rejält. Enligt storyn en 18-årspresent anno 1967/68, mannen i fråga jobbade på båt. :)
Skönt citat från mannen i fråga också:
//When I returned the watch I asked if he had used the new one (14060)under these couple of days?
"Yes I did, but I took it off after a couple of hours, the bracelet is stiff and uncomfortable"
1.jpg

6.jpg
Känns som ett projekt för David. Behöver bara serviceboett, servicetavla, servicevisare, servicevridring, serviceinlägg... Ja och glas, krona och ny länk med ändlänkar också kanske. :D

Skämt åsido. Den har karaktär. Submarinern alltså. Och Davids 1675, förstås.

För övrigt finns en av mina klockor med på Sheldons sida, fast den är egentligen inte särskilt hårt åtgången. En liten buckla och några repor bara... Plus att den har blivit äldre och har fått lite service längs vägen. Och några fler repor... :)

A
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Patina deluxe :)

Jag skulle iof aldrig köpa något färdigpatinerat, däremot skulle jag fortsätta använda om jag var upphovsman till den där patinan ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Såg en dj som använts av en båtmotormekaniker för ett tag sedan som fått sig en riktig misshandling men såg kanon ut efter lite tvätt. Han hade tappat den i motorrummet där den legat i sumpen i någon månad innan han hittade den igen.
Hittar dock inte länken.
 

POO

Panerai
Såg en dj som använts av en båtmotormekaniker för ett tag sedan som fått sig en riktig misshandling men såg kanon ut efter lite tvätt. Han hade tappat den i motorrummet där den legat i sumpen i någon månad innan han hittade den igen.
Hittar dock inte länken.


Är det inte suben i ursprungsposten du tänker på? Rätt säker på att där är en identisk historia bakom den.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är det inte suben i ursprungsposten du tänker på? Rätt säker på att där är en identisk historia bakom den.

Det verkar som att du har rätt i det du. Jag har nog blandat ihop två historier. DJn fick man se steg för steg hur den blev isärplockad, rengjord och fick ett nytt glas.
 
Topp