• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex sub, iwc ingenieur ellrr Hublot?

Wenger

Omega
Har börjat fundera på en ny klocka och tänker mig en Submariner, Ingenieur eller Hublot classic fusion. Vad tycker ni?
Vill ha en sportig klocka men som ändå passar till både jobb och kostym. Vill även kunna ha gummiband. Fördelen med Ingyn och submariner är ju att man kan byta.
 

Frobomm

Omega
Ja det är bara instämma med samtliga föregående talare! Tycker inte submariner är ett dugg tråkigt.
Har du några fler klockor? Tänkte om du har möjlighet att växla lite eller så?
 

Kim

Panerai
Vill du vara som "alla" andra?
Då ska du gå på en sub.
Jag skulle valt Ingyn, har själv haft en.
Bra storlek, skön länk och clean.
IMG_20151016_100048-01.jpeg
 
Hej,
Första posten men har hängt här ett tag. Jag står lite inför samma val. Jag har sedan länge en Breitling Colt och en Speedmaster Moonwatch och väljer just mellan Sub, Yachtmaster eller Ingy. Precis som trådskaparen så tänker jag att den bör fungera både till jobb, kostym samt på stranden. Gillar alla, men lockas lite av att Ingyn är lite ovanligare samt att den är lite diskretare bland gemene man.
 
Ngn som vet ungefär vilka priser man kan räkna med på IWC Ingy från svenska AD? Tittar man på chrono24 så ligger de en bra bit under svenska listpriset på ca 60"..
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Jag säger Ingy också. Tycker den är roligare än en sub. Lite mer eget uttryck och mycket ballare än suben på gummi.
 

jabla

Sarlacc
Prova Ingenieuren, självklart val om ni trivs ihop. Jag älskade den och köpte en i somras men min arm o länken kom inte helt överens med justeringsmöjligheterna. Däremot är gummit underbart vilket jag upptäckte efter att den flippats. Skulle inte vilja ha subben som enda klocka och då pratar jag av erfarenhet, men en sub och DJ som kombo täcker det mesta. Lycka till i ditt klockval.
 
Topp