• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex sub, iwc ingenieur ellrr Hublot?

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Prova Ingenieuren, självklart val om ni trivs ihop. Jag älskade den och köpte en i somras men min arm o länken kom inte helt överens med justeringsmöjligheterna. Däremot är gummit underbart vilket jag upptäckte efter att den flippats. Skulle inte vilja ha subben som enda klocka och då pratar jag av erfarenhet, men en sub och DJ som kombo täcker det mesta. Lycka till i ditt klockval.
+1 på den. Sub och DJ. Då klarar man sig.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Yes Box, dock har den fått vandra vidare...men skulle lätt kunna tänka mig en ny ingy någon gång framöver :)
IMG_20150529_124956_1.jpg
Den finns på K&S nu :D
https://klocksnack.se/threads/iwc-ingenieur-3239-laureus-edition-blå-tavla.49093/
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Hur kommer du att använda den? Sub & IWC känns är mer gedigna bruksklockor som tål en hel del. Just Classic Fusion föll för min del då den har kass WR & är mer åt det dressade hållet (tänk modern dressare) än SubC. IWC kändes för mig som en nästan-klocka. Bra, men inte mer. Ett tips är att prova IWC också, länken kan vara svår att få till så att den sitter bra. Det är ett problem som du troligtvis aldrig kommer ha med en SubC.
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Skit i om andra har den.. SubC är bäst.
Fattar inte det där med att inte köpa något för att någon annan har det.
Lite som att välja en Lada Samara framför en Volvo V60 BARA för att alla andra har en Volvo V60.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker alla tre är bra val. Hade gärna provat en Classic fusion ett tag. Om du är Volvo-kille(@Joakim Svensson ), kör sub. Har själv två subc, de är aldrig fel och lätta att sälja vidare om du ändrar dig.
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Gillar osså sub men vad baserar du att subC är den bästa?
Rolex, inhouseverk och så en tesked subjektiv bedömning då jag ägt en själv =)
Nu jämför jag bara Ingyn och Suben, de listar ju ungefär det samma och för mig är det ingen tvekan om vilken jag hade valt iallafall.
Jag har såklart provat Ingyn flera ggr och tycker inte den når upp till samma nivå.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Förespråkar dock vanlig sub framför C. Skönare helt enkelt
Alltså, jag vet att jag gör mig till åtlöje nu men vad är skillnaden? Har inte fattat vad C:et står för. Till mitt försvar får jag säga att jag eg aldrig har varit jättesugen på en submariner..
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Alltså, jag vet att jag gör mig till åtlöje nu men vad är skillnaden? Har inte fattat vad C:et står för. Till mitt försvar får jag säga att jag eg aldrig har varit jättesugen på en submariner..
Det är ingen fara, C står för den keramiska modellen på vridringen som kom med maxicaset och då rolex gick från femsiffriga referenser, 16610 till sexsiffriga 116610
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Det är ingen fara, C står för den keramiska modellen på vridringen som kom med maxicaset och då rolex gick från femsiffriga referenser, 16610 till sexsiffriga 116610
Det var så jag trodde, men eftersom du sa att den var skönare tänkte jag att det kanske hade med länken, bakboetten att göra. Men tack!
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Stor skillnad när man tittar på bilderna...
Japp, även i verkligheten. Frågan är vad man vill ha... Glide-lock är nog grymt. Fem-siffrig boett är nog snyggare. Keramisk bezel är snyggt...

Jag har inget av det. Frågan är om glide-lock är som gps i bilen, ngt man tror att man behöver men har klarat sig utan...
 
Topp