• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Sub med målade index - vilken ska man satsa på?

  • Trådstartare Deleted member 1154
  • Start datum
D

Deleted member 1154

Guest
Om man vill ha en Vintage Rolex Submariner med målade index i den nedre prisregionen vilken ska man satsa på då och vilket årtal bör man kika på?

Finns det annars några Rolex som är 38mm eller större som är vintage och prisvärda?

Jag har medvetet hållit mig undan Rolexmärket, då plånboken drabbas negativt om man börjar kika, men vore kul med mer kunskap ändå...
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
1016, 5513, 1680 ju äldre desto dyrare.
Nu är ju inte 1016 en sub men ett härligt alternativ, och målade index har de jö.
/j
image.jpg
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Om du med prisvärd menar billig, som i lite pengar så har tåget redan gått.
Nog svårt att få något med målade index för under 40k.
/j
 
D

Deleted member 1154

Guest
oki , och vilka bör man hitta för runt 35-40k? Finns det några roliga i det prissegmentet? 5513 kan man hitta sånna?
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Jag tycker du skall fundera över en 5513 med guldindex från 1988-89. Du kan få en för 35-40. Passa på innan tåget går även där!
 
D

Deleted member 1154

Guest
oki, får väl se om det finns nån sån till salu då eller byte på sikt här.... vet det får man inte säga men har lite svårt för mercedesvisarna dock... :)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tudor subarna hade ju målade index senare än Rolex och de ser ju likadana ut om det är modellen du gillar. Finns ju även med lollipopvisare och snowflake om mercedesvisarna stör, en snowflake är väl iofs också svår att hitta under 40'
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Satsa på en fin 5513 , den kommer nog spräcka din budget något , men det är det nog värt.......
 
Topp