• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Sub Stål/Guld vs Stål

Toni Salonen

Breitling
Har ett jobbigt problem! Jag kan inte bestämma mig om jag ska ha en Rolex Sub guld/stål eller enbart sub i stål.
Vet att stål går hem i alla lägen. Men jag är ändå nyfiken på att testa en halv guldare. Är bara lite orolig att jag kommer att ångra mig pga guldet.
Hoppas att ni kan komma med feedback på mitt val av min nästa klocka!
// Toni
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Har ett jobbigt problem! Jag kan inte bestämma mig om jag ska ha en Rolex Sub guld/stål eller enbart sub i stål.
Vet att stål går hem i alla lägen. Men jag är ändå nyfiken på att testa en halv guldare. Är bara lite orolig att jag kommer att ångra mig pga guldet.
Hoppas att ni kan komma med feedback på mitt val av min nästa klocka!
// Toni
Min röst går definitivt till stål.
Mycket snyggare, och troligtvis betydligt mer attraktiv om du skulle vilja sälja.
 

Svanis115

Cartier
2-Faktor
Har ett jobbigt problem! Jag kan inte bestämma mig om jag ska ha en Rolex Sub guld/stål eller enbart sub i stål.
Vet att stål går hem i alla lägen. Men jag är ändå nyfiken på att testa en halv guldare. Är bara lite orolig att jag kommer att ångra mig pga guldet.
Hoppas att ni kan komma med feedback på mitt val av min nästa klocka!
// Toni

Min första Rolex var en 16613, var i samma sits men ångrar verkligen inte valet av guld/stål. Tyckte den funkade till allt:)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Tycker den ska var guld eller stål, inte guld och stål. Möjligen skulle 116613LN fungera men two tone har jag aldrig vart så väldigt förtjust i. Kom även ihåg att guld är mjukare än stål så ska du ha den som vardagsklocka och räknar med att den kommer få några smällar så är kanske stål bättre även om en helguld sub är jävligt cool.
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Har ett jobbigt problem! Jag kan inte bestämma mig om jag ska ha en Rolex Sub guld/stål eller enbart sub i stål.
Vet att stål går hem i alla lägen. Men jag är ändå nyfiken på att testa en halv guldare. Är bara lite orolig att jag kommer att ångra mig pga guldet.
Hoppas att ni kan komma med feedback på mitt val av min nästa klocka!
// Toni

Är du nyfiken på halvguld är det väl bara att köra men personligen skulle jag valt stål.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Enda anledningen att köpa en 116613 är för att den matta tavlan, som inte produceras längre, är snygg.

Med det sagt, så är nya Submarinern i stål rätt trist.
Hade personligen valt en GMTc eller nya Sea Dwellern.
 

Mattan

Panerai
Stål! på sub'en tycker jag aldrig det passar med TT. Enda rollen det ser bra ut på tycker jag är på DJ-helgubbigt och helrätt...
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Tycker David förslag är vettigt. Hitta en beggad som du testkör några veckor. Känns det ok men du vill ha en ny, sälj och köp en ny TT. Känns det inte så kul är det bara att sälja och byta till stål.
 
Har haft båda men jag gillar stålen bäst...

8C889B98-9C63-48E7-BD64-0A90EB8ED396_zpslww8nd4x.jpg
 

Toni Salonen

Breitling
Tack för raka o ärliga svar!
Då jag har en GMT-C Batman, men har nog börjat tröttna lite på de polerade delarna. Tror jag att det bästa valet blir en svart -sub i stål.
 

Knight

Cartier
Förvånar mig att så många är emot TT-sub. Den är fräsch. Det enda som talar emot den är att man tvingas leva med bubblan. 114060 däremot är perfekt.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Förvånar mig att så många är emot TT-sub. Den är fräsch. Det enda som talar emot den är att man tvingas leva med bubblan. 114060 däremot är perfekt.

Tycker också att blå TT är riktigt najs! Och dessutom har vi ju fått bekräftat att den funkar till allt!

https://klocksnack.se/threads/funkar-din-klocka-till-allt-min-16613-gör-det.18888/

Funderade ett tag på om den kunde vara något för mig men jag kom fram till att den möjligen kan kännas lite väl "blingig" ibland. Men vad vet jag, jag har ju inte testat.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag är för TT. Och det ska vara svart. Funkar till det mesta.
Som någon annan skrev, köp och testa, sälj om det inte klickar. Det är ju det valet man har så länge man inte har en jättesnäll kompis som låter en låna en sådan klocka.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag har guld/stål och en i guld. ingen i stål.

Jag ångrar lite valet på guld/stål.
Det är nice på bild, men är lite tvivelaktigt i verkligheten. Ungefär som att klockan har personlighets-störning av något slag. Ett litet kromosomfel kanske.
 

ranepaj

Omega
Varför välja? Det ena behöver inte utesluta det andra! ;)

Edit: Varför är alla så anti TT? Finns ju få klockor som andas så mycket Ulf Brunnberg som 116613LB!
varm_i_scenkl_derna_4908a_49288307.jpg
 
  • Like
Reactions: Ako

Kondoren

Omega
Har ett jobbigt problem! Jag kan inte bestämma mig om jag ska ha en Rolex Sub guld/stål eller enbart sub i stål.
Vet att stål går hem i alla lägen. Men jag är ändå nyfiken på att testa en halv guldare. Är bara lite orolig att jag kommer att ångra mig pga guldet.
Hoppas att ni kan komma med feedback på mitt val av min nästa klocka!
// Toni

Hej Toni,

Detta råd kommer kanske lite sent.
Men jag köpte för ett par månader sedan köpt en Rolex datejust 116234 med svart indexurtavla och vitguldsring. Då tyckte jag att jag inte ville utmärka mig med någon guld/stålklocka. I dag, har jag redan ändrat mig, och sneglar själv på en submariner i TT. Jag skulle absolut välja den om den över huvud taget attraherar dig.
 
Topp