• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Sub vs Breitling Chronomat

TouchingEvil

Cartier
image.jpeg
Nu har jag äntligen chansen att byta min rolex Sub mot en Breitling chronomat.
Måste fråga vad ni tycker om det, vet att jag själv ska känna vad som känns rätt, men vill allmänt höra ers tankar. Ni får gärna sig pros and cons.

Låt rond 1 börja :)
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Skulle aldrig...aldrig (!!) byta min Sub mot en Breitling, men det är bara jag. Men, det är du som ska äga klockan, så välj den du blir gladast av att ha på armen.
 

Ninen79

Audemars
Ska du byta rakt av? Din Sub är värd ca 55k och Breitlingen är värd ca 37k. Skulle få du ca 15-20k mellan så säga jag KÖR!!! Finishen på Breitlingen och B01 urverket slår det mesta i den prisklassen.
 

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag tror att suben kommer ha ett bättre andrahandsvärde inom ett par år. Men det är inte säkert i och med att bratten har ett inhouse urverk. Ska du ha klockan tills du storknar så kör på den du gillar mest. Ska du flippa den i det närmaste så är väl rollen det säkra alternativet.
 

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
Båda klockorna är grymma. Kan förstå att du är villrådig. När du skriver äntligen kan man kanske tänka att du bestämt dig.
Ibland skriver folk här att välj den som ler mot dig, gör så.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Kvalitetsmässigt går du ned ett hack om man ser till bygget och urverket. Sen är design en smaksak, men jag ser subben som den ultimata klockan, och breitlingen som en halvkul kusin med lite mycket bling. Jag skulle kunna testa en brattechrono, de är roliga, men jag skulle aldrig byta min sub mot en
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Kvalitetsmässigt går du ned ett hack om man ser till bygget och urverket. Sen är design en smaksak, men jag ser subben som den ultimata klockan, och breitlingen som en halvkul kusin med lite mycket bling. Jag skulle kunna testa en brattechrono, de är roliga, men jag skulle aldrig byta min sub mot en
Kvalitetsmässigt är det inte "ett hack ner"..
 

Mattiasss

Omega
Du har ju försökt få det bytet att gå igenom nu ett tag så då är det väl bara att köra? :)
Jag personligen hade ju hellre behållt subben, men det är ju bara mitt val.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Kan ni utveckla lite varför ni inte skulle göra det.
Personligen gillar jag inte märket. No offense men 99,9% av alla Breitlings klockor är på tok för plottriga och stora. Tycker dessutom är de upplevs alldeles för dyra för vad man får. ETA-verk används flitigt och alla rörliga delar (krona, vridring, länk) tycker jag inte går att jämföra med bankvalvskänslan på min Sub (åtminstone de Breitlings jag känt på). Det känns riktigt, riktigt billigt i jämförelse. Även finishen har sett bättre ut på min Sub.
 

TouchingEvil

Cartier
Personligen gillar jag inte märket. No offense men 99,9% av alla Breitlings klockor är på tok för plottriga och stora. Tycker dessutom är de upplevs alldeles för dyra för vad man får. ETA-verk används flitigt och alla rörliga delar (krona, vridring, länk) tycker jag inte går att jämföra med bankvalvskänslan på min Sub (åtminstone de Breitlings jag känt på). Det känns riktigt, riktigt billigt i jämförelse. Även finishen har sett bättre ut på min Sub.

Är väl inget ETA verk i Breitling chronomat
 
Drar iväg från ämnet lite nu. Men varför är det ofta sånt "breitlinghat"? Har märkt det en del här på forumet samt lite varstans. Och många gånger kommer det från rolexägare. Varför är det så? Är breitling så dåligt, eller är det bitterhet för man pungat ut med kanske 20 lök mer för sin rolex?
 
Topp