• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Sub vs Breitling Chronomat

TouchingEvil

Cartier
Är just dessa två klockorna jag har. Breitlingen har jag haft längst, är "tooligare", finns ingen situation då jag inte skulle vara bekväm med den. Den följer med på jaktturer, möten och till stranden. Man blir oerhört bortskämd med byggkvaliteten, speciellt länken och "finishen". Dessutom var Breitling före Rolex med 5 års garanti på sitt urverk, så jag är inte speciellt orolig där. Sub-C'en rasslar i länken, precis som om den inte vorit oljad, men plusspoäng för mikojustering i låset. Den är otroligt elegant, men köpet grundade sig i att den håller sig i värde på ett helt annat sätt än för Chronomaten. Tycker också kristallen på Chronomaten med AR'en är milvis bättre än på Sub'en. Breitlingen tilltalade hjärtat, Rolexen hjärnan. Båda går med god marginal innanför COSC. Oavsett vilken så blir man nöjd, men andrahandsvärdet är viktigt att vara införstådd i.
58vpzI8.jpg

Om du måste välja en av dem vilken väljer du då ?
 

m0klos

Breitling
Om du måste välja en av dem vilken väljer du då ?

Det blir Chronomaten, för mig är det mer klocka för pengarna. Är dock glad att jag inte måste välja! Sub'en var ett impulsköp, men ett vettigare sådant och klart ett säkrare kort. Alla vet vad det är för klocka och man kan omsätta den överallt. Sub'en är ett smartare köp men jag väljer ändå Chronomaten.
 

Chattras

Cartier
Jag stämmer in i kören. Med tanke på hur länge du har försökt få till detta bytet så borde väl detta vara en icke-fråga. Sedan varför du inte först sålde subben och sedan gjorde en rak affär på en Breitling övergår mitt förstånd.
 

joca

Patek
2-Faktor
Som flera sagt. Gör det du själv tycker känns bäst.
Personligen hade jag inte bytt om jag inte fick "rätt belopp" i mellan :)
 

Breitling1

Cartier
En sub funkar alltid! Bratten kommer du tröttna på snabbt. Tro mig jag har gjort samma byte.. Köpte tbx sub rätt omgående igen.
 

PCB

Audemars
Är just dessa två klockorna jag har. Breitlingen har jag haft längst, är "tooligare", finns ingen situation då jag inte skulle vara bekväm med den. Den följer med på jaktturer, möten och till stranden. Man blir oerhört bortskämd med byggkvaliteten, speciellt länken och "finishen". Dessutom var Breitling före Rolex med 5 års garanti på sitt urverk, så jag är inte speciellt orolig där. Sub-C'en rasslar i länken, precis som om den inte vorit oljad, men plusspoäng för mikojustering i låset. Den är otroligt elegant, men köpet grundade sig i att den håller sig i värde på ett helt annat sätt än för Chronomaten. Tycker också kristallen på Chronomaten med AR'en är milvis bättre än på Sub'en. Breitlingen tilltalade hjärtat, Rolexen hjärnan. Båda går med god marginal innanför COSC. Oavsett vilken så blir man nöjd, men andrahandsvärdet är viktigt att vara införstådd i.
58vpzI8.jpg

bra inlägg
så ser jag också på B vs. R
skulle dock aldrig välja rolex framför Breitling, jag handlar klockor med hjärtat inte med hjärnan
sen att byta jämt med rådande prisläge är ju lite väl korkat,, ,även för mej:D
 

Räven

Cartier
Om jag bortser från den ekonomiska aspekten säger jag: behåll subben.

Bratten är, i mina ögon, för skränig och harmonierar inte lika bra utseendemässigt. Subben är en vackrare klocka, helt enkelt.

Jag förstår att du ställer frågan, det är som sagt lätt att bestämma sig fram till dagen d - och då känns det skrämmande definitivt.

Din handled. Ditt val.
Lycka till:)
 

TouchingEvil

Cartier

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Varför det inte blev av var att den breitling jag skulle köpa hade eta verk i sig och jag ville ha deras in house verk b01.

Va denna klocka ja skulle köpt:
http://luxurywatches.se/breitling/ab014112-bb47-378a_2015.html
Okej men nu fattar jag ingenting. Var det där breitlingen du ville ha fast den inte hade inhouseverket? Vilken Breitling är det du är ute efter? Är det någon som fortfarande säljs i butik eller något som utgått? Posta bild :)
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Asså, eftersom du bumpat annonsen i tid och otid i en evighet och ställer frågan nu om det är ett vettigt byte? Kanske något man lär bestämma sig för innan...... Annars kanske man gör en paus i bumpandet och tänker efter ordentligt, grundligt och noggrant typ efter 1 veckas annonserande om osäkerheten nu finns där?
 

TouchingEvil

Cartier
Topp