• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Submariner 1680 Red genom tiderna

ErikGBG

Audemars
Vad har vi för olika versioner av Rödsub på ks tro. En sammanställning kanske vore på plats? Många mk5 och 6 gissar jag. Själv vet jag inte faktiskt haha har för dålig syn men tror det är.en.mk6.
DSC_0189.JPG
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad har vi för olika versioner av Rödsub på ks tro. En sammanställning kanske vore på plats? Många mk5 och 6 gissar jag. Själv vet jag inte faktiskt haha har för dålig syn men tror det är.en.mk6.
DSC_0189.JPG
Ser ut som en MK VI, typ 3.xx serie?

Lite bättre bild hade dock gjort sig! ;)
 

Fred72

Cartier
Bra jobbat, du har åstadkommit mer än en del gör under en livstid. Nu kan du sitta skönt tillbakalutad i soffan och njuta av livet. Mycket intressant läsning.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Mycket bra information. Tack! Extra kul är att jag tog av mig min 1680 för att kolla om det som står på min länk och ändlänkar stämmer med årsmodell och att det faktiskt gör det :)

Någon som vet vad T < 25 betyder? Står längst ner på tavlan.
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Mycket bra information. Tack! Extra kul är att jag tog av mig min 1680 för att kolla om det som står på min länk och ändlänkar stämmer med årsmodell och att det faktiskt gör det :)

Någon som vet vad T < 25 betyder? Står längst ner på tavlan.
Swiss t < 25 är rolex märkning av tavlorna och innebär att det är en tritium tavla med mindre än 25 milliCurie i lumen! Beroende på när din 1680 tillverkades kan du då säkerställa om denna version av tavla är tidsenlig!
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Swiss t < 25 är rolex märkning av tavlorna och innebär att det är en tritium tavla med mindre än 25 milliCurie i lumen! Beroende på när din 1680 tillverkades kan du då säkerställa om denna version av tavla är tidsenlig!

Oj då! Hur går jag tillväga för att göra det? Grym information fö.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jag tror att majoriteten, om inte alla!?, 1680 kom med Swiss t<25 från fabrik? Någon av våra riktiga experter får gärna kliva in!
Swiss användes till och med -63 och sen återupptogs det någon gån på -90 eller 00-talet. 1680 är tillverkad där imellan så ser du någon med en sån så har den en servicetavla.
 
Topp