• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Submariner 1680 'Red'

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Skärmavbild 2014-04-28 kl. 10.14.25.png



Rolex Submariner 1680 Red med 3.3milj serie, från -71/72, ganska nyligen polerad, med fina bevels. Jämna luggar med mycket material kvar. Finns små märken på boetten. Klockan är köpt av mig på forumet, men kommer innan dess från Andrew Shear.

Kommer på en 9315-länk i bra skick, i fullängd eller saknar en länkbit. Insert med service-pärla (finns ett lite mer faded insert att köpa till, som dock är spruckit vid pärlan (som även saknas))

Mark 4 tavla och visare matchar fint, men sekundvisaren har en liten spricka i "lysmassan" Övrigt är tavlan i bra skick, bästa är att bilda sig en egen uppfattning f2f.

Servicehistorik är okänd, men inget som tyder på servicebehov (enligt gång etc)
Byter datum korrekt, nyligen kollad hos Rob, håller +5 sek med bra amplitud. Vrids upp lent och fint.

Twinlock-krona
Gravyr på boettlocket (enligt bild)

DSC_0372.JPG


DSC_0376_1 (1).jpg


DSC_0381_1.jpg


DSC_0373 (1).JPG

Märkena på glaset var väldigt ytliga, de är bortpolerade nu.




Referenser finns i mängder, föredrar f2f-deal och Swish. Visar gärna upp klockan i Stockholm.

Pris: 77 000kr kan ev ta något i inbyte, av de "större" tillverkarna, men främst pengar mitt håll.

Har även en 93150-länk som kan köpas till om man inte vill använda 9315-länken då den är lång och i bra skick.

Jag förbehåller rätten att plocka ner annonsen om jag ångrar mig.
 
Topp