Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex Submariner 1976?

Diskussion i 'Vintage' startad av break out, 30 november 2015.

1. break out
    Trådstartare

break out Bonde

Från:
    Stockholm
    Jag har funderingar att hitta en årsklocka till mig när jag blir 40 nästa år och har därför funderingar på en Rolex Submariner från 1976. Jag har dock svårt att hitta någon från detta år. Är 1976 ett år då produktionen var låg eller vad beror det på att just 1976 verkar vara svårt att hitta?

Gummo gillar detta.
  2. Niklas

Niklas Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Märkligt. På C24 finns det idag 3150 st Submariner men ingen från 1976.
    Inget bra år att vara född om man letar årsklocka uppenbarligen.

yonsson, Icaras och Rozzy gillar detta.
  3. Niklas

Niklas Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Och på HQ Milton så hittar jag bara sålda GMT och Tudor när jag söker på -76.
    Måste ju finnas en anledning?

Det var väl -76 som de gick över till Maxi dials?
    Kan det ha något med saken att göra? Att det var en begränsad produktion det året då de var ett skifte av tavlor?

Affe gillar detta.
  4. break out
    Trådstartare

break out Bonde

Från:
    Stockholm
    Tack för ditt svar. Ja något borde det ha varit för jag har också sökt en del men bara hittat någon enstaka som är redan är såld. Priserna har också varit ganska så höga (även om jag ännu inte har full koll). Någon mer som har någon teori?

5. Matts

Matts Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Icaras, Brogren, Affe och 2 andra gillar detta.
  6. Brogren

Brogren Friends of KS

Läste lite i tråden som nämndes av @Matts här ovan.
    Så ditt bästa tips är att söka efter en Sub med serienummer 4.7xx.xxx till 5.xxx.xxx verkar det som.

break out och Icaras gillar detta.
  7. D.B

D.B Stadsbo

Från:
    Borås
  8. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Samma med 1975, mkt ovanligare än tex 74 och 77. Gissar på oljekrisen......lågkonja.....

9. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Strax över 5.000500 så blir det 1977

10. Brogren

Brogren Friends of KS

Enligt tabellerna ja. Dock så stämmer ju inte det enligt rolexforumposten jag postade ovan. Vad jag förstår är inga tabeller eller dessa uppgifter bestämd fakta.

"Charts are interpolations of a few numbers reported throughout the years, then they are simply filled in by guessing."

Enligt dessa tabeller så är 4,539,000 till 5,006,000 gjorda 1976 vilket inte stämde enligt posten. "4,4XX,XXX serial are all replacement cases"
    Läste du ens mitt citat i mitt inlägg?