• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Submariner 50th anniversary - 16610LV

@Zed

Kan inte du gå igenom precis allt du vet om Rolex samtliga sportmodeller? En tråd för varje modell och skriv typ en roman om varje modell. Alltså ägna en hel helg till varje modell med information och kuriosa. :woot:
 

Ryttaren

Rolex
Jag är på jakt efter en 16610LV och har några frågor.

Vilken årgång ska jag satsa på tycker ni?
Från vilket år kom den graverade innerringen?
Något speciellt jag bör tänka på osv.

Någon som vet hur många klockor som gjort totalt av denna modell?

Mvh
Sundancekid

:rolex::rolex::rolex:


Helt jäkla off-topic och ber om ursäkt, men din förbannade avatar har fått mig att försöka peta bort krypet mer än en gång på ipaden. :D
 

Dronten

Cartier
Hittade denna på C24! Är detta en fat four?!

3592909_xxl.jpg

OK! Är det att fyran nuddar nollan som gör det till en Fat Four?!

Hittade denna bild!
rolex%20submariner%20verde%20lettera%20F%20quad2.jpg

Nu är jag med! Är insidan på fyran, det är därför den jag visade upp först kallas för Pointed :p.

Förstår jag det rätt att det är det gröna i fyran som är avgörande? Bildar en triangel i första bilden och en fyrhörning i den andra.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Inserten, rehautgraveringen och typsnittet på vissa bokstäver/ord på tavlan.

Va kul och trevlig information, alltid härligt med folk som ger nörderiet ett ansikte :D, om denna 16610LV även kom ut 2003 och finns som Y-serie, kan det då hända att dom första som kom ut har/hade luggholes?!
 
Senast ändrad:

Zed

Swissera
Professional Dealer
Va kul och trevlig information, alltid härligt med folk som ger nörderiet ett ansikte :D, om denna 16610LV även kom ut 2003 och finns som Y-serie, kan det då hända att dom första som kom ut har luggholes?!
Exemplaret som visades upp på Basel inför lanseringen av 16610LV hade lugholes men det är också det enda exet. Ingen LV i serieproduktion hade hålen.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Skulle du springa på en 16610LV med lugholes är det en vanlig 16610 med utbytt tavla till maxidial, utbytts visare samt utbytt insert.
 

MattNatt

Cartier
Har själv en nästan nos 16610lv -09 som jag är för snål för att använda till vardags så funderar på att köpa en till.
Mitt cert är ju plast med utskrivet lv efter 16610 men papperscerten saknar ju detta. Min oro är nu att jag köper en vanlig 16610 med enbart lv's bezel, visare o tavla. Ju dyrare de blir, ju mer lönsamt blir de ju att göra om.
2 frågor:
1. hur vet jag att det är en äkta lv och inte en customized 16610?
2. Med den vetskapen, borde inte de 16610lv med plast cert öka mer i värde?
 
Topp