Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex Submariner Blå TT

Diskussion i 'Diskussion' startad av Sparvel, 30 september 2015.

1. Sparvel
    Trådstartare

Sparvel Bonde

Sedan jag var liten har en blå sub TT varit en drömklocka och i jakten på denna skulle jag gärna vilja höra om era erfarenheter om denna skönhet! Då jag i dagsläget har en 1675 med plexi skulle jag vilja komplettera med något som tål lite mer så safirglas är ett måste! Vad finns den i för olika referenser? Det jag har hittat är 16613 som jag tycker är grym men jag vill ju inte missa något! Lugholes och guld på spännet känns viktigt!
    image.jpg

Affe, Chuck och Jimpa gillar detta.
  2. Ako

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    Jag har en 16613 på oyster, dock utan guld på spännet. Jag diggar egentligen plexi mest och målade index, men denna är kul med lite mer färg. Det är klart att dessa äldre länkar är mer skramliga än moderna , men väl på armen så är dom jäkligt behagliga. Jag tycker att det är en kul klocka och säkert en ok investering om du köper ett ok exemplar.

Jag kan tyvärr inte bjuda på några bilder då min är på service.

Sparvel gillar detta.
  3. Sparvel
    Trådstartare

Sparvel Bonde

Det är något med färgkombinationen som gör mig helt besatt! Störde du dig på att det inte var guld på spännet? Ska tillägga att jag inte känt på någon irl!

4. Ako

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    Igentligen inte, jag ser dessa som lite färgglada bruksklockor...

Kör hårt

Sparvel gillar detta.
  5. KenKun

KenKun Biskop

Själv så rockar jag den nya reffen, älskar den :)

FullSizeRender (5).jpg

Stefanweei, _uragenten_, Sparvel och 5 andra gillar detta.
  6. the quiet man

the quiet man Friends of KS

Från:
    Västerås
    Har inte guld på spännet på min 16613 och det är absolut inget som stör mig. Underbar klocka!
    image.jpeg

Sparvel, Affe, Samps och 1 annan gillar detta.
  7. wojtecki

wojtecki Borgare

Färgkombinationen är verkligen fantastisk på denna modell.

8. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Håller helt med, "bluesy" är en skönhet. Den är för övrigt med mångsidig än jag trodde den skulle vara, min 116613lb har gått blivit min vardagsklocka.

Sparvel och JohnDoe gillar detta.
  9. Tobias Eriksson

Tobias Eriksson Friends of KS

Har också gått och blivit helt såld på denna!

Tomas Eriksson gillar detta.
  10. Tapiren

Tapiren Bonde

Jag sålde min 16613 för en tid sedan, något jag ångrar bittert! En underbar klocka, skulle utan tvekan köpa en nu idag om jag hittade en i rätt prisklass. Undrar om det inte är en av klockorna här i tråden till och med...?

Hursom; den var underbar, köp!

Sparvel gillar detta.
  11. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Vad innebär rätt prisklass?

12. Ako

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    Synd att sommaren är slut,men det funkar väl på hösten med?

13. Tomas Eriksson

Från:
    Prettogettot

Sparvel, Tobias Eriksson, Affe och 3 andra gillar detta.
  14. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Jag håller med övriga att denna modell är helt OK för att vara en TT, dock håller jag inte med om, att det inte spelar någon roll att det inte är guld på spännet, jag tycker det blir mer enhetligt om den har det! Om det är viktigt med guld på spännet för dig, så får du nog håll koll på klockorna från 2000 (P-serie) och uppåt, eventuellt så kanske dom riktigt sena 99: orna (A-serie) hade guld på spännet, men det är jag inte 100 på. Tyvärr så har priserna stuckit iväg även på denna, du får nog betala en bra bit över 50k för en utan papper och tillbehör, men det kanske inte är så viktigt att den har cert plus tillbehör?!

Jag tycker absolut att detta är ett bra köp, min är och för blir en keeper, är en av dom trevligaste klockor jag faktiskt har i min samling, är iaf den trevligaste subben.

Här är min, den kommer få en gravering på bakboetten vad et lider, som ett minne efter min mor!

DSC_2834.JPG DSC_2836.JPG DSC_2840.JPG DSC_2841.JPG DSC_2845.JPG DSC_2846.JPG DSC_2856.JPG DSC_2857.JPG DSC_2861.JPG DSC_2862.JPG DSC_2863.JPG DSC_2869.JPG DSC_2870.JPG DSC_2872.JPG DSC_2873.JPG DSC_2874.JPG DSC_2875.JPG DSC_2876.JPG DSC_2877.JPG DSC_2878.JPG DSC_2880.JPG

Senast ändrad: 30 september 2015
    Mrsheepshooter, Sparvel, newk15 och 10 andra gillar detta.
  15. Chuck

Chuck Friends of KS

du har det bäst

Affe gillar detta.
  16. Tapiren

Tapiren Bonde

Utan guld på spännet bör de väl ligga mellan 40-50 kan jag tycka, med min begränsade kunskap. Jag annonserade min för 45' och den var i mycket gott skick samt med box och lite smågrejer, dock inte cert. Den såldes hyfsat snabbt, efter 4-5 dagar vill jag minnas, men många här på forumet bjöd runt 35 och ibland ännu lägre.

Hade 45' varit ett osannolikt fyndpris borde den ju sålts snabbare kan jag tycka.

17. the quiet man

Från:
    Västerås
    Kan vara din jag har efter en kortare mellanlandning hos annan forummedlem.

18. Tomas Eriksson

Från:
    Prettogettot
    116613 är rätt stor uppgradering. Dock i pris också... Men nya länken, ceramiska länken, nya boetten... Stort steg upp

19. Tapiren

Tapiren Bonde

Det verkar så, en härlig klocka (tyckte jag)

20. the quiet man

Från:
    Västerås
    Kunde inte vara mer nöjd!
    Bonusbild:
    image.jpeg

Sparvel och Tobias Eriksson gillar detta.
  21. Sparvel
    Trådstartare

Sparvel Bonde

Ja man blir ju inte mindre sugen efter alla fantastiska bilder ni levererar! Tycker nog också att utrycker håller ihop lite bättre med guld på spännet! För mig är det inte så viktigt med papper och så vidare men det är klart lite roligare men inget måste! Dom nya referenserna tycker jag är för stora, speciellt bandhornen!

Mårtenssons ur Brookfield