• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Submariner Date - fråga

Fredag!

Läs min fråga under bilden.
147074d1282257995-rolex-submariner-date-ref-16610-von-2003-p1250371-.jpg


Hur stor är datumsvisaren utan förstoringen? Tänker på bredd och längd. Om ni inte förstår ska jag förklara mig!

Hoppas ni alla får en riktigt härlig fredag! Trevlig helg på er allihopa :)
 

svampen37

Cartier
2-Faktor
2,5x

EDIT: läste dåligt, googla på submariner no bulb eller no cyclope så hittar du flera bilder på själlösa rollar :angel:
 
Hittade inte någon tråd jag tyckte passade bättre för min fråga än just denna, hoppas det ska vara okej.
Jag letar efter en potentiell Submariner 16610 att köpa, mellan åren 2000-2002, alltså med lugholes och SEL länk.
Problemet är att jag inte får någon klarhet i vad det är för tavla som är original under denna tid, är det någon som kan tänkas ha koll på det?
 

Kiddy

Panerai
2-Faktor
Hittade inte någon tråd jag tyckte passade bättre för min fråga än just denna, hoppas det ska vara okej.
Jag letar efter en potentiell Submariner 16610 att köpa, mellan åren 2000-2002, alltså med lugholes och SEL länk.
Problemet är att jag inte får någon klarhet i vad det är för tavla som är original under denna tid, är det någon som kan tänkas ha koll på det?
Vet inte om jag tolkar din fråga rätt men övergången från Swiss only tavla till swiss made tavla skedde i mitten på år 2000.
 
Tack så mycket för bra svar @Kiddy , @Tomas Eriksson och @Floduttern!
Bara för att tydliggöra för mig själv, betyder det alltså att en Rolex 16610 med SEL och lugholes inte kan ha en T<25 tavla, eftersom SEL kom 2000. Utan snarare borde ha Swiss alternativt Swiss made tavla.
Har jag förstått saken rätt då?
 

Ruben

Rolex
Tack så mycket för bra svar @Kiddy , @Tomas Eriksson och @Floduttern!
Bara för att tydliggöra för mig själv, betyder det alltså att en Rolex 16610 med SEL och lugholes inte kan ha en T<25 tavla, eftersom SEL kom 2000. Utan snarare borde ha Swiss alternativt Swiss made tavla.
Har jag förstått saken rätt då?
Om det är samma princip som det är med GMT så är det så här

T <25, lugholes, Ingen SEL - fram till 98
Swiss, lugholes, ingen SEL - 98-99
Swiss made, lugholes, SEL - 00-02
Swiss made, inga lugholes, SEL - 02-framåt
 
Topp