• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Submariner, fake? (bilder)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Är han större samt starkare kommer han åka på det så det visslar om det, i dagens samhälle kan ngn virrpanna stå och vifta med kniv, så fort man får ögon kontakt tar vederbörande upp telefonen och gråter ut till polisen att det finns en farlig man med större biceps än mig på gatan, vipps så är halva insats styrkan där med kraftiga mindrevärdes komplex.

Är biceps väll pumpad behöver du inte göra fel för att bli dömd, tråkigt men sant.

"Ser man krimrnell ut så är man krimrinell"

Det är mottot numer

Med tanke på biceps är du garanterat sjuuukt kriminell ;)
 
Äger du en subc själv? Om så är fallet så är det illa...
Tyck vad du vill, det är en uselt gjord kopia och om du vill så kan jag skriva ner varje fel jag ser punkt för punkt

Om det verkligen finns många saker som är fel och tydligt fel på den vore det absolut intressant att få höra då jag är fullkomligt novis gällande detta och aldrig skulle kunna avgöra.
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Du matar inget troll. Du är bara en dryg besserwisser med stort hävdelsebehov och lässvårigheter som är otrevlig. Prova att tagga ner lite. Du kanske har lågt blodsocker. Gå på lunch nu så får vi hoppas du blir :) sen.
xKGLnWY.jpg
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Hahahha
Krimrnellt mycket skatt betalar jag men det är min ringa åsikt :)

Sen har jag kanske gasat på lite över rådande hastighet någon gång :)

Annars e jag en vanlig pappa o sambo som började träna i tidig ålder som nu mera får gömma sig hemma så ingen blir skrämd, lite så känns det ;(

340 km/h är väl bara strax över hastighetsbegränsningen? I alla fall i Sverige. :)
 

RDFG

Cartier
Om det verkligen finns många saker som är fel och tydligt fel på den vore det absolut intressant att få höra då jag är fullkomligt novis gällande detta och aldrig skulle kunna avgöra.


Här är några av de saker som jag reagerar på. Folk får gärna peka ut ytterligare saker (jag lämnar reservation för borstningen av bandhorn, den känns fel men kan inte specificera varför riktigt)

xXgK5zK.jpg
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Hahahha
Krimrnellt mycket skatt betalar jag men det är min ringa åsikt :)

Sen har jag kanske gasat på lite över rådande hastighet någon gång :)

Annars e jag en vanlig pappa o sambo som började träna i tidig ålder som nu mera får gömma sig hemma så ingen blir skrämd, lite så känns det ;(
Den som är väldigt stark måste också vara väldigt snäll.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Vilken mardrömshistoria! Hoppar att det löser sig! Om det nu visar sig att den är fejk måste jag säga att det är en av de bättre fejkklockorna jag sett. Ofta brukar det synas på en gång.
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Här är några punkter jag ser när jag kollar på bilderna (som för övrigt är ganska dåliga dem också) Hade jag haft styggelsen i min hand hade jag säkert märkt flera fel, om inte annat bara genom att dra upp verket, eller skruva ut kronan.

Boett: Alldeles för runda bandhorn, brytning mellan borstat och polerat är uselt gjort.
Visare: Minut och sekundvisare är för tjocka, "guldet" är för brett.
Vridning: Allmänt dålig finish, ser inte brytningen mellan borstat och polerat (se min tidigare bild) och "taggarna" är alldeles för avrundade.
Vridningsinlägg: Fel typsnitt, lysmassan är väldigt ojämn (5:an i 50 för att nämna något) Pärlan är helt fel storlek och färg. Mellanrummet mellan 1 och 0 i 10 är för stort.
Rehautinlägg: Kronan är för liten jämfört med ROLEX-texten (se min tidigare bild.
Generellt så ser den dålig ut.

Jag skriver detta i all välmening och förstår inte hur jag kan ses som en besserwisser för att jag vill avslöja en uppenbar fejk och hjälpa trådskaparen!
 

Arcetto

Breitling
Jag vet inte om det sagts tidigare i tråden, men visarna ser riktigt enkla och "platta" ut.
Inte direkt rolle-kvalité...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp