• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Submariner, fake? (bilder)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Så här ser min ut

image.jpg

Har du tagit det fotot med ett cyklop framför kameran eller? :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Intressant, det är flera som har sagt i tråden att AD behåller klockan om den är fake. Jag är en stor motståndare till fakes men mot vilken bestämmelse lutar sig en AD som vägrar lämna tillbaka klockan? Har ni själva varit med om detta?
Det var ren spekulation från mig. Har varken ägt eller känner någon som äger fakeklockor.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Jag brukar alltid kolla på center pinnen på sekundvisaren.
På en äkta så är "knoppen/locket" nästan helt stängd.
På de fejks jag har sett bilder på så är det ett större hål.

Den på OP's bild ser ut att ha ett stort hål?
Rolex-Submariner-116610-LN-Top.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag förstår att folk blir lurade med så "bra" kopior !!

Men är priset för bra så är nåt fel - det gäller ju alltid !
Problemet är att inte alla scammers är så dumma. Vissa svarar exempelvis på WTBer och erbjuder sin fakeklocka i byte. WBTer är generellt livsfarliga då köparen oftast är den enda som sett bilderna. På en offentlig annons är det lättare att bli påkommen.
 

hellbit

Cartier
Här är några punkter jag ser när jag kollar på bilderna (som för övrigt är ganska dåliga dem också) Hade jag haft styggelsen i min hand hade jag säkert märkt flera fel, om inte annat bara genom att dra upp verket, eller skruva ut kronan.

Boett: Alldeles för runda bandhorn, brytning mellan borstat och polerat är uselt gjort.
Visare: Minut och sekundvisare är för tjocka, "guldet" är för brett.
Vridning: Allmänt dålig finish, ser inte brytningen mellan borstat och polerat (se min tidigare bild) och "taggarna" är alldeles för avrundade.
Vridningsinlägg: Fel typsnitt, lysmassan är väldigt ojämn (5:an i 50 för att nämna något) Pärlan är helt fel storlek och färg. Mellanrummet mellan 1 och 0 i 10 är för stort.
Rehautinlägg: Kronan är för liten jämfört med ROLEX-texten (se min tidigare bild.
Generellt så ser den dålig ut.

Jag skriver detta i all välmening och förstår inte hur jag kan ses som en besserwisser för att jag vill avslöja en uppenbar fejk och hjälpa trådskaparen!
Rolexloggan inne i klockan är inte centrerad emot triangeln kl 12
 

H-O-A

Breitling
Jag antog att det var där faktiskt. Fin bil, milt uttryckt.
Bockar o bugar, alltid kul med beröm, jag som just började fundera på om du "kände" mig eller om det var i tredje led då jag bara kom upp i 330+ på gps, men så slog det mig att jag hade en bild på garaget :)

Det var spänande minuter där i mellan :) :)
 
P

Philippe Stern

Guest
Vi får se hur detta slutar. Det kan ju vara så att trådstartaren är ett troll som vill kolla vad vi tycker om hans kopia. Spontant fick jag den misstanken, men man vill ju inte ropa troll till alla nya medlemmar med frågor om kopior.

Vi får verkligen inte hoppas han är ett troll. Men vi ger honom någar timmar till att svara. Sen kan vi ju maila Filip och fråga, tycker jag.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp