• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Submariner ref. 114060 (Fullset)

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Jag gör nu något som jag aldrig trodde skulle hända, någonsin. Tanken var att det skulle vara vi resten av våra liv. In kom en Tudor-Sub som var tänkt som komplement men istället har 114060n blivit liggandes. Tyvärr.

Inköpt av mig hos Showcommerce (handlare i Italien) tidigt i april, certifikat stämplat mars 2015 från AD. Med Rolex nya garanti bör den vara under garanti fram till mars 2018.

Har använt den nästan varje dag sedan jag köpte den, men trots detta är skicket mycket gott. Länkbitarna är i princip helt repfria - endast små hairlines går att finna om man letar noga under bra ljus. Boetten är lika fin. De polerade sidorna har fått små hairlines av användning och de borstade sidorna är helt repfria. På nedre högra bandhornet finns en liten, liten ding över kanten (se bild). Det finns några väldigt små märken efter bandbyten på baksidan av bandhornen - ibland sviker maskeringstejpen. Claspen är i ett väldigt gott skick den med, men den sitter på lite fler hairlines än länken. Inga större repor/märken. Vridringen centrerar perfekt vid 12 som sig bör och amplituden låg på ca 310 senast jag kollade för ett par månader sedan. Gångavvikelsen är ca +0,1 s/dag på min handled.

Vad som ingår:
Yttre ytterkartong (se bild så förstår ni), ytterkartong, box, kvitto från Showcommerce, all plast från när klockan var ny, certhållare, certifikat, garantimanual, Submarinermanual, tre extra länkbitar (full länk), hangtag med streckkod, röd hangtag. Fullset alltså.

Önskar ni köpa till ett orange Everestgummi (konkurrent till RubberB) som är mycket bekvämt och stabilt så kostar det 1.500kr extra. Nypris från USA med frakt och tull ca 3000kr. Värt varenda krona! Det är i närmast nyskick. Har även två Everestband i skinn med curvade ändar, ett mörkbrunt med röd nyans och ett cognacfärgat med ungefär samma nypris. Det mörkbruna är endast testmonterat och testburet en gång och det ljusa har jag burit en dag. Dessa är således i närmast nyskick de med. Väljer ni att köpa till alla band får ni dem för 3500kr. Alla band kommer i sina förpackningar och med tillhörande bandstift.

Pris endast klocka: 53.000kr.
Med gummit: 54.500kr.
Med alla band: 56.500kr.

Finns i Stockholm (och Sigtuna norr om Sthlm). Jag föredrar F2F-affär. Betalning sker med Swish.
Retur: Ingen. Behöver pengarna till annan klocka. Klockan är under garanti och fungerar helt perfekt! :)

PM:a vid intresse!

Jag förbehåller mig rätten att dra tillbaka annonsen - jag är fortfarande lite velig.:nailbiting:

Tack KS för annonsplatsen! Här kommer bilder...
DSC_0035.JPG

DSC_0037.JPG

DSC_0038.JPG

DSC_0039.JPG

DSC_0040.JPG

DSC_0041.JPG

DSC_0042.JPG

DSC_0043.JPG

DSC_0044.JPG
Ursäkta fingeravtrycket och dammet...
DSC_0045.JPG

DSC_0046.JPG

DSC_0047.JPG

114060 Gummi lume altansoffa 2.JPG

114060 Everest beige runt ratt.JPG

114060 Everest mörk WS i bil.JPG
 
Topp