• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ROLEX Top Gun?

M021

Rolex
2-Faktor
Söndagsmys på hög nivå, försöker förklara för kompisarna här i Holland att jag sitter inne idag pga av bandy finalen.

I väntan på dem drog jag på Top Gun med vår käre Tom.
Under 1sek i slutscenen slår Maverick på bromsen, va tvungen att pause och spola tillbaka. Detta är enligt mig ingen IWC,

Kanske har nämnts i tidigare tråd men känns som en liten blooper? Inte för att man.kan förvänta sig att alla film editors ska hålla isär klockor, men för oss här, värsta lördagsgodiset!!
0qJoBRf.jpg


Känner igen denna klocka..
 

Johan M

Cartier
Har för mig att Tom och hans stuntmän har olika klockor på sig. T ex vid MC-körningen, om jag minns rätt.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Bandyfinal? Det får du förklara här med..

Haha, ja. Måste på något sätt sympatisera med VSK då jag är från Västerås!
Men den riktiga matchen går av stapeln den 21:a, då flyger jag hem för hemmamöte på Djurgården..


Ingen IWC, sååå...?

(spoiler - han bär inte IWC i övrigt i filmen)


Såpass, han bär väl ju olika klockor genom hela filmen, trodde jag såg en IWC vid ett tillfälle men du har förmodligen rätt. vad jag förstår bär han mestadels Orfina Porsche Design...
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Är det någon som har koll på hur IWC knep 'Top Gun'-konceptet för övrigt?

Som sagts tidigare finns det väl ingen koppling till filmen från början?

'Sponsrar' de skolan i verkliga livet? Typ som Navy Seals dinkan?

Edit: och heja Saik! ;) 8-4 är mitt tips!
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Som nämnts har IWC Top Gun inget med med filmen att göra, de råkar bara båda tagit namn från "United States Navy Strike Fighter Tactics Instructor program" (topgun)
 
Topp