• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Turn O Graph...

vad tycker panelen?

Den bärs väl liiite större än en 36mm DJ av vad jag kommer ihåg, är den bara ett konstigt mellanting eller helt enkelt perfekt....



dscf0697-edit.jpg


l1020403.jpg


DaytTog.jpg


rolex-datejust-turn-o-graph-1.jpg


PC-B-ling88-23052008159zr0-Datejust-Turn-O-Graph.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Har en sån där, fast äldre. Ja, den är lite större. I varje fall min. Jämfört med samtida DJ.

Men jag undrar om inte tavla och glas på ref 116264 är 29mm jmf med 116200 som har 30mm glas och tavla.

A
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Den är vrålsnygg, synd att den inte görs längre. Den blå tavlan med röd sekundvisare dräglar man på :hungry:
 

Adl_Sthlm

Cartier
Kul klocka men jag vet inte, känns som om man inte kan bestämma sig om man ska vara sportig eller dressad... Fast som skrivet ovan kul med röd sekundvisare.
 

DrDre

Patek
Jag gillar den. När det gäller storleken så tycker jag den känns ungefär som en DJ och man kan ju se den som ett lite sportigare/skojigare variant av DJ. Däremot påminner den inte alls om Milgauss. Milgaussen är ju mycket mycket större och därmed en helt annan framtoning.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Jag gillar den. När det gäller storleken så tycker jag den känns ungefär som en DJ och man kan ju se den som ett lite sportigare/skojigare variant av DJ. Däremot påminner den inte alls om Milgauss. Milgaussen är ju mycket mycket större och därmed en helt annan framtoning.


Tycker ändå dom ligger i samma segment hos Rolex.
No mans land.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Jag gillar den. När det gäller storleken så tycker jag den känns ungefär som en DJ och man kan ju se den som ett lite sportigare/skojigare variant av DJ. Däremot påminner den inte alls om Milgauss. Milgaussen är ju mycket mycket större och därmed en helt annan framtoning.
... Lite skojigare - eller annorlunda - Datejust... Ja, så tänker jag också. Men så värst sportig tycker jag inte att den är...

Turn-o-graphen har alltid varit en relativt dyr klocka, så man ser dem inte så ofta.

A

Edit: nypris, alltså. Inte på andrahandsmarknaden, nödvändigtvis.
 

DrDre

Patek
... Lite skojigare - eller annorlunda - Datejust... Ja, så tänker jag också. Men så värst sportig tycker jag inte att den är...

Turn-o-graphen har alltid varit en relativt dyr klocka, så man ser dem inte så ofta.

A

Edit: nypris, alltså. Inte på andrahandsmarknaden, nödvändigtvis.

Tänkte mest på vridringen som den delar med sportvarianterna. Historiskt sett var också den första varianten ganska lik sina sportigare bröder. Men visst kan man använda vridringen till annat än sportrelaterad tidtagning.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Tänkte mest på vridringen som den delar med sportvarianterna. Historiskt sett var också den första varianten ganska lik sina sportigare bröder. Men visst kan man använda vridringen till annat än sportrelaterad tidtagning.
Absolut. Submarinern kom ju strax efter... i tidernas begynnelse. Men från 1625 och framåt så är det en Datejust med vridring.

A
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Turn-O-Graph var väl lite den fula ankungen i datejust familjen, i alla fall om man ser till den dåliga försäljningen.
Det kan ju även vara att den låg högre i pris än vanliga datejust som bidrog till den dåliga försäljningen.

Trappstegsindex, röd text, sekundvisare och helrött datum (ej roulette) är i alla fall lyckat IMHO.
Den känns ungefär som en vanlig datejust i storlek, kanske marginellt större.

Här är en bild på min ref 116264 randomserie, en av dom sista innan den togs ur produktion.

f1572552-488a-4f64-b162-4ebcdd7ae28b_zps8f63eb83.jpg
 
Turn-O-Graph var väl lite den fula ankungen i datejust familjen, i alla fall om man ser till den dåliga försäljningen.
Det kan ju även vara att den låg högre i pris än vanliga datejust som bidrog till den dåliga försäljningen.

Trappstegsindex, röd text, sekundvisare och helrött datum (ej roulette) är i alla fall lyckat IMHO.
Den känns ungefär som en vanlig datejust i storlek, kanske marginellt större.

Här är en bild på min ref 116264 randomserie, en av dom sista innan den togs ur produktion.

f1572552-488a-4f64-b162-4ebcdd7ae28b_zps8f63eb83.jpg


Underbar, har dom slutat med TOG helt alltså, hittar dom inte på Rolex.ch?....
 
D

Deleted member 1265

Guest
Den vita ts hänvisar till, var jättesnygg. Går det att köpa den så original?:woot:
 
Topp