• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex utökar garantitiden till 5 år från 1 Juli !

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt bra i så fall! Ger ju ett bra mervärde på både nyköp och begköp.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Engströms i Jönköping hade fått info från Rolex att efter 1 juli kommer den röda tagen ersättas av en grön. alla klockor som då är uttagna efter 1 juli ska få 5 års garanti. Frågade då vad som gäller med den SD samt BLNR jag köpt i år. Dessa får då 3 år enligt Engströms. Oklart från vilket datum bakåt som garantin förlängs?
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Engströms i Jönköping hade fått info från Rolex att efter 1 juli kommer den röda tagen ersättas av en grön. alla klockor som då är uttagna efter 1 juli ska få 5 års garanti. Frågade då vad som gäller med den SD samt BLNR jag köpt i år. Dessa får då 3 år enligt Engströms. Oklart från vilket datum bakåt som garantin förlängs?

Har läst att det gäller från 1 juli 2013. Dessa ur får ett års påslag. Undrar om de ändrade något i urverken i samband med det datumet... o_O
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Nya gröna taggen som ersätter den gamla röda. 5 års garanti/10 års serviceintervall numera.

attachment.php

image_zpsim3xv2s0.jpg
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Man kan ju undra om det är något magiskt som skett med klockorna som levereras den 1 juli 2015 eller om det faktiskt är så att en Rolex faktiskt även innan kunnat gå 10 år utan service. 3135-verket är vad jag förstått i det närmaste identiskt det som presenterades 1988.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Man kan ju undra om det är något magiskt som skett med klockorna som levereras den 1 juli 2015 eller om det faktiskt är så att en Rolex faktiskt även innan kunnat gå 10 år utan service. 3135-verket är vad jag förstått i det närmaste identiskt det som presenterades 1988.

Lite märkligt minst sagt!
När jag servade min gamla 16610 från 1989 för 2,5 år sedan, fick jag bekräftat av urmakaren att 3135an är precis densamma som idag. Inga småuppgraderingar har skett med andra ord.
 
  • Like
Reactions: Zed

morrism

Audemars
Man kan ju undra om det är något magiskt som skett med klockorna som levereras den 1 juli 2015 eller om det faktiskt är så att en Rolex faktiskt även innan kunnat gå 10 år utan service. 3135-verket är vad jag förstått i det närmaste identiskt det som presenterades 1988.

Nya typer av oljor kanske?
 
Topp