• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex värdeminskning

nissehult

Patek
2-Faktor
Förstår inte hur ingen annan kan reagera på hur @Philippe Stern uppträder? Direkt otrevlig och konfliktsökande..
Vi har vant oss. Vi skrattar ibland, suckar ibland och ignorerar mycket av utspelen. Tydligen så skall allt/det mesta anses vara ironi, och enligt "Archie" så ligger ansvaret på mottagaren att förstå budskapet. Gör man inte det så är man dum som inte fattar - vilket förstås också kan vara ett ironiskt uttalande...

"Mostly harmless" som liftarens guide till galaxen skulle sammanfatta det hela.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Vi har vant oss. Vi skrattar ibland, suckar ibland och ignorerar mycket av utspelen. Tydligen så skall allt/det mesta anses vara ironi, och enligt "Archie" så ligger ansvaret på mottagaren att förstå budskapet. Gör man inte det så är man dum som inte fattar - vilket förstås också kan vara ett ironiskt uttalande...

"Mostly harmless" som liftarens guide till galaxen skulle sammanfatta det hela.
And often funny
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Hörrni! Vi ska vara trevliga mot nya forumiter, oavsett om de så kommer från Sveriges baksida eller från Stockholm.
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Inget fel på his. Bytte från his till Handels gbg mest för att jag saknade alla gamla polare i gbg. Annars hade jag lika gärna kunnat stanna. Go stad :)
 
  • Like
Reactions: PCB

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Har du beställt klockan? Man är ju lite nyfiken på vad det blir.
Försäljaren avböjde för att jag dröjde på datejusten jag länkade. Kan verkligen inte bestämma mig om jag ska köra på en 114060 , 116610 ,, 116710LN eller en 116234 .. (Hoppas du kan ref. nr ;)) Får sova på saken. Lovar att hålla er uppdaterade! :)
 

PCB

Audemars
Kan verkligen inte bestämma mig om jag ska köra på en 114060 , 116610 ,, 116710LN eller en 116234 .. Hoppas du kan ref. nr ;) Får sova på saken. Lovar att hålla er uppdaterade! :)

jag valde 114060, och ångrar mej inte,
tycker avsaknaden av datum gör hela grejen,
har alltid iof.haft svårt för datumbubblan
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
jag valde 114060, och ångrar mej inte,
tycker avsaknaden av datum gör hela grejen,
har alltid iof.haft svårt för datumbubblan
Också varit inne på 114060 väldigt hårt. Men min polare som hade en sådan sålde den då han tröttnade på den och vill nu ha en 116710. Tänker att en 116710 blir roligare i längden. Nackdelen är att den blänger för mkt. Någon får hemskt gärna hjälpa mig fatta beslut. Då kommer 116610 in i bilden och så genast tänker jag att varför köpa en dykare när jag inte dyker och kan få en GMT som har en extra komplikation för mindre pris.. Blir galen med andra ord :)
 

PCB

Audemars
Också varit inne på 114060 väldigt hårt. Men min polare som hade en sådan sålde den då han tröttnade på den och vill nu ha en 116710. Tänker att en 116710 blir roligare i längden. Nackdelen är att den blänger för mkt. Någon får hemskt gärna hjälpa mig fatta beslut. Då kommer 116610 in i bilden och så genast tänker jag att varför köpa en dykare när jag inte dyker och kan få en GMT som har en extra komplikation för mindre pris.. Blir galen med andra ord :)
tror inte många dyker med sin sub.
finns bättre klockor till det imho.
114060 är mångsidig tack vare den är så clean,
 

Jimpa

Panerai
Går emot strömmen och säger 14060 . Tycker den har ett skönare utseende. Lite tråkigare länk men fan så rätt endå.
 
Topp