• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex värdeminskning

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Ringt cirka 10 försäljare på chrono24 om dels en GMT och dels några sub -nodate. Visste inte om detta men herregud vad man måste passa sig har jag märkt nu. Någon där inte cert följer med trots att det stod så i annonsen. En klocka som var listad "0 Helt ny / oanvänd" och så per telefon var den tydligen använd i 3 år fast polerad. Nyttig erfarenhet. Kommer man våga beställa via ch24? I tillägg till ovan så hade försäljarna goda referenser. Läskigt!
 

JohnDoe

Rolex
Tyvärr tycker jag det verkar vara mer regel än undantag att annonserna är kraftigt förskönande. Det finns ett antal trådar där vi "översatt" c24 annonserna till "klartext"... Typ "Box"= nån gammal kartong har jag väl du får med. Osv...
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Tyvärr tycker jag det verkar vara mer regel än undantag att annonserna är kraftigt förskönande. Det finns ett antal trådar där vi "översatt" c24 annonserna till "klartext"... Typ "Box"= nån gammal kartong har jag väl du får med. Osv...
Det där är riktigt synd. Man måste nästan ringa och fråga om samtliga punkter och sedan maila dem en checklista så att man har det skriftligt också. Jobbigt!
 

Bjudko

Cartier
Jädrar vad priserna gått ut på Chrono, jag tror det är billigare att köpa från en svensk ÅF
 

JohnDoe

Rolex
Du köpte inte den 116234 som gick på kaplans pant idag. Hade ett par lösa index o lite kass i kronan men komplett med box o cert. Gick för 27,5+20%. Fanns marginal att göra fullservice på den o hamna under c24. Går lite sub o annat på lördag.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Nu är jag partisk som så många andra....

Jag skulle gått på en DJ med jubilee och blå tavla. Snyggare finns nog inte för de pengarna. Som alternativ skulle en 16610 sitta fint, eller en tvåradig 14060. Jag skulle dock inte klara mig utan datum.

Jag skulle passa mig från att köpa en på c24 om jag inte känner mig ha koll på vad jag köper, vilket du inte verkar ha. Slå till på en bättre begagnad här pp KS från en känd säljare. Rådfråga runt lite om de anonser som ligger ute. Köp F2F.
Man borde kunna räkna med att få tillbaks sina pengar. Köp inte för att tjäna pengar om du inte vet vad du gör. Om inte service är intygat m kvitto, kalkylera med iaf 6k på service

Och så lite inspiration, en 116200 på superjubilee.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Jag har fö läst på ekonomihögskolan vid Lunds Universitet. Det är RESPEKT!!
 

Skeeter

Panerai
Jag har fö läst på ekonomihögskolan vid Lunds Universitet. Det är RESPEKT!!
Och vi som tagit ingenjörsexamen noterar RESPEKTFULLT att ekonomerna alltid fick DUBBELTså många studiepoäng som ingenjörerna för samma kurs, men det var de nog värda :)

För övrigt håller jag med alla föregående postare i allt väsentligt:happyhappy: och ang C24 är min erfarenhet också att man måste kolla upp allt, iofs så verkar de som har bra referenser iaf svara sanningsenligt på de frågor man ställer... om inte klockan är väldigt svår att få tag på här hemma, eller så pass dyr att man kan motivera en resa och kolla på den live innan köp så håller jag i pengarna hårt och väljer att inte köpa dyrare klockor än jag är beredd att förlora pengar på om skick osv inte visar sig att stämma. Har inte behövt reklamera via Trusted Checkout, men det verkar som det funkar bra om man kollar runt lite Men som sagt om klockan och säljaren känns rätt så kan det löna sig att chansa på ett osett köp.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Nu är jag partisk som så många andra....

Jag skulle gått på en DJ med jubilee och blå tavla. Snyggare finns nog inte för de pengarna. Som alternativ skulle en 16610 sitta fint, eller en tvåradig 14060. Jag skulle dock inte klara mig utan datum.

Jag skulle passa mig från att köpa en på c24 om jag inte känner mig ha koll på vad jag köper, vilket du inte verkar ha. Slå till på en bättre begagnad här pp KS från en känd säljare. Rådfråga runt lite om de anonser som ligger ute. Köp F2F.
Man borde kunna räkna med att få tillbaks sina pengar. Köp inte för att tjäna pengar om du inte vet vad du gör. Om inte service är intygat m kvitto, kalkylera med iaf 6k på service

Och så lite inspiration, en 116200 på superjubilee.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Jag har fö läst på ekonomihögskolan vid Lunds Universitet. Det är RESPEKT!!
tuxedo och superjubilee är riktigt vass kombination. Bästa man kan köpa om man vill ha något lite mer dressat men ändå driftsäkert i den prisklassen.
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Blev via CH24 istället. Har överfört pengar från mitt Avanza-konto till Nordea för att imorgon kunna betala. Klockan levereras två veckor efter betalningen och certifikatet kommer separat två veckor efter klockan. En helt ny 114060. Ni får hemskt gärna stoppa mig om jag håller på att bli grundlurad. Har pratat med någon på chrono24 via telefon och säljaren har tydligen massa sålda klockor tidigare utan några som helst problem.
Skärmavbild 2016-03-14 kl. 16.50.46.png


Här är meddelandet från säljaren:
We will receive this model in few days.

The watch will be brand new with original box and 2016 warranty papers.

Concerning the guarantee card, once you will confirm your purchase we will activate it and this is gonna take few weeks. Therefore, you will receive the watch and after few weeks the guarantee card.

All our shipments are fully insured, and you will receive the tracking number to follow the shipment.

Let us know if you are interested.

Håller er uppdaterade! :)
 
Senast ändrad:

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Blev via CH24 istället. Har överfört pengar från mitt Avanza-konto till Nordea för att imorgon kunna betala. Klockan levereras två veckor efter betalningen och certifikatet kommer separat två veckor efter klockan. Priset totalt är 55649kr och då är det en helt ny 114060. Ni får hemskt gärna stoppa mig om jag håller på att bli grundlurad. Har pratat med någon på chrono24 via telefon och säljaren har tydligen massa sålda klockor tidigare utan några som helst problem.
Skärmavbild 2016-03-14 kl. 16.50.46.png


Här är meddelandet från säljaren:
We will receive this model in few days.

The watch will be brand new with original box and 2016 warranty papers.

Concerning the guarantee card, once you will confirm your purchase we will activate it and this is gonna take few weeks. Therefore, you will receive the watch and after few weeks the guarantee card.

All our shipments are fully insured, and you will receive the tracking number to follow the shipment.

Let us know if you are interested.

Håller er uppdaterade! :)
Kan det bli krångligare?
 

puffen

Cartier
Ska dom aktivera garantikortet? Det är väl endast AD som kan göra det? Rätta mig om jag har fel.
Tycker det låter lite konstigt
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
Blev via CH24 istället. Har överfört pengar från mitt Avanza-konto till Nordea för att imorgon kunna betala. Klockan levereras två veckor efter betalningen och certifikatet kommer separat två veckor efter klockan. En helt ny 114060. Ni får hemskt gärna stoppa mig om jag håller på att bli grundlurad. Har pratat med någon på chrono24 via telefon och säljaren har tydligen massa sålda klockor tidigare utan några som helst problem.
Skärmavbild 2016-03-14 kl. 16.50.46.png


Här är meddelandet från säljaren:
We will receive this model in few days.

The watch will be brand new with original box and 2016 warranty papers.

Concerning the guarantee card, once you will confirm your purchase we will activate it and this is gonna take few weeks. Therefore, you will receive the watch and after few weeks the guarantee card.

All our shipments are fully insured, and you will receive the tracking number to follow the shipment.

Let us know if you are interested.

Håller er uppdaterade! :)

Stort grattis! Kul att du tryckte av till slut.
 
Topp