• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex Vintage 1950 - ref 6085 Nytt helgpris

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Passa på att förgylla julledigheten med en trevlig vintage Rolex semi-bubbleback som gör sig lika bra på nato som på länk eller skinn.

Märke: Rolex

Ref: 6085

Serienr: 736xxx

Årgång: 1950

Box & papper: Nej

Service: Okänd historik men verket ser rent och snyggt ut, håller tiden OK och gångreserven har jag uppmätt till ca 40h.

Boett: oyster boett av cool toolig variant med bara lugholes på en sida, bra skick men har säkert blivit polerad någon gång under sina 63 år. 34mm exkl kronan

Urtavla: sk waffle dial med patina. Med största sannolikhet så är tavlan re-finished men i vilken utsträckning vet inte jag. Tavlan är alltså inte orörd.

Glas: Domat plexi i bra skick

Krona: Original, märkt Rolex Super Oyster

Länk: No-name oyster

Coola features och kuriosa: Sir Hillary Edmunds hade systermodellen (ref 6084) när han klättrade i berg på den tiden det begav sig.

Värt att veta: klockan är som sagt 63 år gammal med allt vad det innebär i form av små märken, patina och slitage. Ej trycktestad i min ägo men med friska packningar så sägs de ska kunna tåla vatten.

Tillbehör: grått perlonaktigt band.

juna6ege.jpg


gana8ysy.jpg


ase2u2er.jpg



Pris: 10000 nu 9000kr skickat som postpaket, rek brev eller annat önskemål.

Kladd, synpunkter, frågor eller personliga påhopp tar vi via PM helst.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Å just det ja, byte mot Omega av nåt slag är jag sugen på. Speedy, Pie-Pan, Seamaster Pro Vintage etc.

Pengar åt båda håll funkar :)

Try me!

ejy8u5ys.jpg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Byter gärna!

Högst upp på listan står idag Omega SMP, helst en 2264.50 (quartz) eller annan modell med denna stil på tavla.

uhy5e8yz.jpg


Allt är dock av intresse, även bondvarianterna!

På önskelistan finns även LLD, Vantage Chrono, Seiko 6217 (62mas)

Lite pengar upp och ned funkar bra :)
 
Topp