• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex vintage på natoband eller annat...

petank

Omega
Min nya Rolle i samlingen är en Rolex 6422 från 1957. Köpte den med en kanonsnygg länk (7205) i bästa skick. Men, jag kände att jag vill förändra och lattja till den lite. Så, det fick bli ett natoband. Passande tycker jag, kanske har jag hädat, men va faan...
Nån annan som gått över styr?...

tuz24iJ.jpg
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Äh, klart du inte har hädat. NATO på en stål-oyster är ju helrätt!

Hade NATO på en WG Calatrava en gång, det kanske var lite på gränsen men det var en nödlösning :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Va? Sa du att länken var i bra skick? Och så ersätter du den med en spännrem? :wtf::p

Skämt åsido. Jag har snubblat över ett Nato jag också några gånger, men länken åker oftast på igen efter någon timme.

A
 

petank

Omega
Va? Sa du att länken var i bra skick? Och så ersätter du den med en spännrem? :wtf::p

Skämt åsido. Jag har snubblat över ett Nato jag också några gånger, men länken åker oftast på igen efter någon timme.

A

Spännrem, haha den var kul....ja, kan faktiskt tycka att ett nato är som en sån där som man har till släpkärran, när jag tänker efter. Så blir det nog länk på igen... imorn...:rolleyes:
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Spännrem, haha den var kul....ja, kan faktiskt tycka att ett nato är som en sån där som man har till släpkärran, när jag tänker efter. Så blir det nog länk på igen... imorn...:rolleyes:
Hade faktiskt min klocka på kort 20mm spännrem när jag gjorde värnplikten. En nödlösning då, som blev kvar under perioden... :D
 

Sond

Patek
Jodå ett NATO fungerar. Oysterboett i stål och NATO fungerar även om jag kanske inte tycker det är kanon på den klockan. Och framförallt, hitta ett enfärgat svart eller mörk/olivgrönt.
 
Topp