Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex vs Omega?

Diskussion i 'Diskussion' startad av pulkabacke, 8 mars 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. pulkabacke
    Trådstartare

pulkabacke Torpare

Tjena, ute efter att köpa en ny "riktig" klocka som också kommer bli min första. Antar att jag kommit rätt. Jag hörde på jobbet igår att Omega är bättre än Rolex då de inte lägger lika mycket pengar på reklam och PR och istället satsar på klockan vilket resulterar i mycket bättre kvalité. Tanken är att ha klockan ett tag så vill ju såklart ha det bästa alternativet. Någon som ägt båda dessa och som kan ge mig någon syn ur det här?

2. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Rolex ligger ett steg ovanför Omega både prismässigt och vad gällande generell finish. Jag har äger klockor från båda. Vad har du för budget och vad tittar du på för modeller?
    För övrigt så spenderar omega rätt duktigt med pengar på marknadsföring, hur många åtskilliga miljoner har de bara lagt på Spectre?

yonsson, Loshin, Jimpa och 2 andra gillar detta.
  3. Point Blank

Point Blank Stadsbo

Från:
    Hufvudstaden
    Du kommer bli nöjd med både Rolex eller Omega, köp en klocka du vill ha och skit i vilket märke andra tycker är bäst.

JohnDoe och yonsson gillar detta.
  4. Richie

Richie Friends of KS

5. watchesarefun

watchesarefun Stadsbo

Typiskt Omega fanboy snack på ditt kontor tyvärr, iaf enligt mig.

Kör en Rolle!

6. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det är lite som BMW jämfört med Porsche. Rolex har lite mer karaktär och känns väldigt driftsäkra. Omega är givetvis också bra, men kanske inte lika mytomspunna.

7. Schildfat

Schildfat Stadsbo

Från:
    Västerbotten
    Har haft båda märkena, idag en 116710, men hade gärna haft en SMP också.. Eller en trevlig Breitling.. Tror du hakar upp dig på märket för mycket, testa allt möjligt och se vad du gillar bäst :)

8. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Vilka modeller är det som det står mellan?

Jimpa gillar detta.
  9. MånsT

MånsT Biskop

Köp det du gillar och inte det andra tycker är bäst. Oavsett lär du inte bli besviken, jag äger en av varje tillverkare och är helnöjd med bägge.

10. pulkabacke
    Trådstartare

pulkabacke Torpare

11. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Tråd låses då syftet är att provocera.

Omen, mace, willbur och 4 andra gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
Mårtenssons ur Brookfield