• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex värdeminskning

puffen

Cartier
Jag har svårt att tro att det skulle gå fel om du använder dig av trusted checkout men att dom ska skicka certet efter 2 veckor och aktivera det förstår jag mig inte på? Har du ställt frågan varför dom gör så?
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Jag har svårt att tro att det skulle gå fel om du använder dig av trusted checkout men att dom ska skicka certet efter 2 veckor och aktivera det förstår jag mig inte på? Har du ställt frågan varför dom gör så?
Får ta och fråga det imorgon! Slängde iväg ett meddelande via facebook och de svarar dagtid :)
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Det kommer säkert gå bra, men skulle du inte våga så kan du köpa via show commerce istället och betala med kort på hemsidan visserligen blir det dyrare, dom begär 6090 plus 120€ för frakt.
Show Commerce tar även en avgift på 2% av priset för klockan vid kortbetalning vilket gör ytterligare 120€ och då landar man på närmare 60' kr och då kan man lika gärna köpa klockan hos AD i Sverige.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Jag kan räkna upp bolag för stora för konkurs i veckor som kom inte o snacka foliehstt.

Du är medveten om att du jämför flygbolag som kostar miljarder att driva med en site utan egentliga utgifter va?

Självklart kan de gå i konkurs men då bör trafiken gå ner. Utan någon konkurrent är det ju inte särskilt troligt..
 

Vesper

Rolex
Show Commerce tar även en avgift på 2% av priset för klockan vid kortbetalning vilket gör ytterligare 120€ och då landar man på närmare 60' kr och då kan man lika gärna köpa klockan hos AD i Sverige.
Sant, personligen hade jag kört banköverföring till show commerce, men det är en större risk såklart.
 

JohnDoe

Rolex
Du är medveten om att du jämför flygbolag som kostar miljarder att driva med en site utan egentliga utgifter va?

Självklart kan de gå i konkurs men då bör trafiken gå ner. Utan någon konkurrent är det ju inte särskilt troligt..
Flygbolag, banker, industri och internetbolag har alla kostnader. Det är inte alls gratis att driva internetbolag. Stor skillnad på en gratishostad hemsida och en global 24/7 butik. Jag har stor erfarenhet av att drifta globala 24/7 plattformar. Det kostar väldigt mycket pengar bara för operationsdelen. Har du sedan ett större utvecklarteam så drar det iväg. Har du sedan en hyfsad betalningsadministration (trusted checkout) så lär den kräva rätt mycket personal även om den ligger i indien. Jmf med klarna, de har just nu ca 1400 anställda.
Ärligt talat, du har ju helt klart ingen koll på vad det kostar om du säger "utan egentliga utgifter".
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Flygbolag, banker, industri och internetbolag har alla kostnader. Det är inte alls gratis att driva internetbolag. Stor skillnad på en gratishostad hemsida och en global 24/7 butik. Jag har stor erfarenhet av att drifta globala 24/7 plattformar. Det kostar väldigt mycket pengar bara för operationsdelen. Har du sedan ett större utvecklarteam så drar det iväg. Har du sedan en hyfsad betalningsadministration (trusted checkout) så lär den kräva rätt mycket personal även om den ligger i indien. Jmf med klarna, de har just nu ca 1400 anställda.
Ärligt talat, du har ju helt klart ingen koll på vad det kostar om du säger "utan egentliga utgifter".

Nej, vi säger så.

Akta så inte foliehatten ramlar av bara.

:)
 

JohnDoe

Rolex
Nej, vi säger så.

Akta så inte foliehatten ramlar av bara.

:)
Den sitter fint, kanske jag kan ge dig några investeringstips, spiksäkra grejer på nätet....det är bara att skicka pengarna, jag loovaar att det inte är något skumt. Jag kanske kan få låna ditt kortnummer också ;). Har även kanonfina PPM fonder för en liten avgift, kastar även in en självriskeliminering på bilen.....
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Nej, vi säger så.

Akta så inte foliehatten ramlar av bara.

:)

Den sitter fint, kanske jag kan ge dig några investeringstips, spiksäkra grejer på nätet....det är bara att skicka pengarna, jag loovaar att det inte är något skumt. Jag kanske kan få låna ditt kortnummer också ;)

1-1
Lägg ner det där nu. :cool:
Grattis till Ts som kommer få en riktigt trevlig sub till ett bra pris.
Man blir ju lite sugen. :angel:
 

Jolly

Cartier
Har själv handlat 2 gånger via Chrono 24 och kört trusted checkout båda gångerna. Den ena gick jävligt smidigt. Den andra gick bra men handlaren hade inte kört trusted checkout tidigare, vilket resulterade till att det tog lite längre tid att få klockan bara.

Kör du trusted checkout och säljaren har kört många transaktioner tidigare så bör det vara lugnt.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Och det viktigaste som kommit fram enligt mig i tråden är en gammal sanning. Köp inte klockan, köp säljaren. Viktigt att ställa rätt frågor och få vettiga svar på dom. Om det inte är något supersällsynt så kommer det alltid fler klockor från andra, bättre säljare.
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Har själv handlat 2 gånger via Chrono 24 och kört trusted checkout båda gångerna. Den ena gick jävligt smidigt. Den andra gick bra men handlaren hade inte kört trusted checkout tidigare, vilket resulterade till att det tog lite längre tid att få klockan bara.

Kör du trusted checkout och säljaren har kört många transaktioner tidigare så bör det vara lugnt.
Precis. De på ch24 sa att dem hade gjort massa transaktioner tidigare och på deras fb sida verkar de som att de har en egen butik i Monaco. De kan ju ändå inte lura mig om jag kör via trusted checkout :)
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Hej ni ska som utlovat få en uppdatering. Pengarna har ju nu fört över till ch24 och lär vara synliga för dem imorgon. Certet ville dem leverera precis som ni sa 2 veckor efter av säkerhetsskäl men hon jag pratade med sa att jag kunde få det direkt och även klockan direkt skickad såfort de ser att jag satt in pengar. Får alltså klockan på fredag med cert och rubbet och det landade på 55800kr allt som allt sprillans ny 114060! Är så himla glad, finner inga ord. Hoppas nu att allt går rätt till, vilket av deras historik att dömma, det borde göra :D
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Hej ni ska som utlovat få en uppdatering. Pengarna har ju nu fört över till ch24 och lär vara synliga för dem imorgon. Certet ville dem leverera precis som ni sa 2 veckor efter av säkerhetsskäl men hon jag pratade med sa att jag kunde få det direkt och även klockan direkt skickad såfort de ser att jag satt in pengar. Får alltså klockan på fredag med cert och rubbet och det landade på 55800kr allt som allt sprillans ny 114060! Är så himla glad, finner inga ord. Hoppas nu att allt går rätt till, vilket av deras historik att dömma, det borde göra :D
Vi får hoppas att du får den klocka du beställt på fredag helt enkelt :)
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Hej ni ska som utlovat få en uppdatering. Pengarna har ju nu fört över till ch24 och lär vara synliga för dem imorgon. Certet ville dem leverera precis som ni sa 2 veckor efter av säkerhetsskäl men hon jag pratade med sa att jag kunde få det direkt och även klockan direkt skickad såfort de ser att jag satt in pengar. Får alltså klockan på fredag med cert och rubbet och det landade på 55800kr allt som allt sprillans ny 114060! Är så himla glad, finner inga ord. Hoppas nu att allt går rätt till, vilket av deras historik att dömma, det borde göra :D
Grattis. Hoppas att det blev bra. Du har gjort så mycket som man kan göra i vart fall
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Tack så mycket! Paketöppningen kommer på fredag kväll om den hunnit komma! Ingen erfarenhet av utlandsbetalningar men borde väl vara som inrikes, att det tar någon bankdag? :)
 

wg11

Cartier
Tack så mycket! Paketöppningen kommer på fredag kväll om den hunnit komma! Ingen erfarenhet av utlandsbetalningar men borde väl vara som inrikes, att det tar någon bankdag? :)

Jag har upplevt att det ibland tar någon dag extra med utlandsbetalningar och att det ibland går på en bankdagar - varför vet jag int. Men vi håller tummarna för att din betalning går fort. Ser fram emot paketöppning snart :D
 
Topp