• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Scipio

Patek
2-Faktor
Cool YM! Guldet gör mkt!
Ja, det tycker jag verkligen, det gula guldet gör mycket, speciellt till de borstade länkarna och till den polerade boetten. Sen gillar jag platinamodellen också för den blir en helt annan klocka. Modellen är fortfarande densamma med samma bekväma länk och boett men de får en helt olika karaktär.
 
  • Like
Reactions: Dax

Rado

Omega
Den är helt klart snygg och ett säkert kort. Personligen skulle jag jaga den äldre och lite mindre modellen av Explorer 2. Snart är sommaren här :cool:
Haha, har du en till salu eller hur ska jag tolka det? :p De är 42:an som gäller för min del, gillar orangea visaren och uppskattar verkligen de extra millimetrarna! :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Haha, har du en till salu eller hur ska jag tolka det? :p De är 42:an som gäller för min del, gillar orangea visaren och uppskattar verkligen de extra millimetrarna! :)
Nej nej, jag har ingen alls. Jag tycker bara 40 mm passar mig bättre. Jag tycker 42 mm är för stor på den modellen, men det är bara det som passar mig. Hade jag haft en till salu skulle jag aldrig använt en sådan här dialog till att sälja.
 

Rado

Omega
Nej nej, jag har ingen alls. Jag tycker bara 40 mm passar mig bättre. Jag tycker 42 mm är för stor på den modellen, men det är bara det som passar mig. Hade jag haft en till salu skulle jag aldrig använt en sådan här dialog till att sälja.
Okej jag förstår! =) Skojade bara lite. Alla tycker vi olika som tur är. Men det hade underlättat om jag tyckte som dig, för det finns fler att slå till på är det gäller äldre modellen. :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Okej jag förstår! =) Skojade bara lite. Alla tycker vi olika som tur är. Men det hade underlättat om jag tyckte som dig, för det finns fler att slå till på är det gäller äldre modellen. :)
Jo, jag har sett det. En del hävdar t.o.m. att det är den bästa investering man kan göra. Om det är det vågar jag inte göra någon bedömning kring, men sköna oömma klockor är det. Att det finns många till salu brukar ha med att de begär för mycket eller på att köparna inte vet vilka fynd det egentligen är.
 

Linuss

Breitling
Grym klocka, jag börjar gilla guld/stål mer och mer. Händer lite mer på armen.
Den blå sunburst tavlan är min personliga favorit på denna modell. Garderoben är full av plagg i blå nyanser och jag gillar när det matchar.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Grym klocka, jag börjar gilla guld/stål mer och mer. Händer lite mer på armen.
Den blå sunburst tavlan är min personliga favorit på denna modell. Garderoben är full av plagg i blå nyanser och jag gillar när det matchar.
Den blå tavlan är riktigt snygg. Är det en tavla jag vill komplettera med så är det den blå sunburst. Kul att du gillar guld/stål. Det är väldigt snyggt och "lyxigt" när det är i bra skick. Tänk på det om du letar begagnat. Är klockan sliten så räkna in en polering hos AD så har du en "ny" fin klocka, som du behöver vara lite rädd om. Den är en bra bruksklocka, men känsligare än en klocka i borstat stål.
 

Linuss

Breitling
Den blå tavlan är riktigt snygg. Är det en tavla jag vill komplettera med så är det den blå sunburst. Kul att du gillar guld/stål. Det är väldigt snyggt och "lyxigt" när det är i bra skick. Tänk på det om du letar begagnat. Är klockan sliten så räkna in en polering hos AD så har du en "ny" fin klocka, som du behöver vara lite rädd om. Den är en bra bruksklocka, men känsligare än en klocka i borstat stål.

Mest troligt så blir det en använd klocka som blir aktuellt, så tack för tipset.
Valde mellan GMT och Subc vid senaste klockköpet och gick på Subc med anledningen att jag ville ha något som håller finishen så bra som möjligt.

Men man får väl helt enkelt bara lära sig att det är snyggt med lite repor. För att polera känns inte som lösningen heller, då får man polera 2 gånger om året för att hålla den i nyskick.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Mest troligt så blir det en använd klocka som blir aktuellt, så tack för tipset.
Valde mellan GMT och Subc vid senaste klockköpet och gick på Subc med anledningen att jag ville ha något som håller finishen så bra som möjligt.

Men man får väl helt enkelt bara lära sig att det är snyggt med lite repor. För att polera känns inte som lösningen heller, då får man polera 2 gånger om året för att hålla den i nyskick.
Jag har burit min i åtta månader nu. Den är fortfarande fin fast jag använt det ganska mycket. Jag tänkte själv att AD får polera den när den är på vanlig service, dvs var 5:e år ungefär. Jag vet inte om jag är överdrivet noggrann men jag lägger den aldrig så länkarna tar i varandra. Jag lägger den alltid som en ring.
 

Linuss

Breitling
Jag har burit min i åtta månader nu. Den är fortfarande fin fast jag använt det ganska mycket. Jag tänkte själv att AD får polera den när den är på vanlig service, dvs var 5:e år ungefär. Jag vet inte om jag är överdrivet noggrann men jag lägger den aldrig så länkarna tar i varandra. Jag lägger den alltid som en ring.
Ok, det låter ju bra. Ska sukta lite till och spjärna emot. Så får vi se om man kan hitta en anledningen till en investering.
 

Kapten M

Omega
2-Faktor
Tack för en bra text!
Denna har flugit under min radar också.. otroligt snygg är den i det utförandet också.
Måste erkänna att begäret är stort, har funderat länge på att byta bort min PO mot en sub eller nu en Y :), men jag gillar storleken på den.
Har en SS som dressklocka som jag gärna behåller.. får en känsla av att om jag gör det bytet kommer fortfarande begäret av ett åbäke på armen bli för stort.
Slutar med att man inhandlar en panerai på det också och anmäls till lyxfällan :)
 

aneki

Omega
Har alltid varit ett fan av YM i platina, men måste erkänna att jag fastnade lite. Den matta guldbezeln är fantastisk till det vita.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Som alla sagor har också denna fått sitt slut för att påbörja en ny saga hos nästa.
IMG_3636.JPG
 
Topp