• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Yacht-Master - G/G

LJR

Breitling
En YM i helguld skäms inte för sig! Grattis! Har en AD verifierat den är det väl lugnt.

Vad gick den loss på?
65100:- och jag var själv väldigt tveksam, varför jag åkte från Göteborg till Malmö för att genomföra affären. Säljaren sålde veckan efter en breitling i helguld ur och länk samt säljer fortfarande diverse designmöbler.
 
U

urinvånaren

Guest
Som sagt så har jag intyg från Bergströms samt att jag fått det bekräftat på plats i Malmö.
Jag vill återkomma till frågan om det juridiska ansvaret Bergströms har. De har ju tagit betalt för ett intyg om klockans äkthet. Självklart blir man orolig när flera här inne tydligt anser att min klocka är en kopia. Vet någon någonting om detta så vore jag tacksam för svar. Bilder kommer som sagt så fort jag får tillfälle

Vem talade du med på Begrströms Ur i Malmö ?
 

16610

Patek
2-Faktor
Som sagt, jag hoppas den är äkta. Men man blir lite orolig när du köpt den för cirkus 40 tkr billigare än vad de andra jag sett. Men saken är väl lugnt om du har äkthetsintyg från AD B. Då är det bara att gratulera. Kul att du har hittat hit till KS. Men mer bilder vore kul att se. Det är ju trots allt en jäkla fin klocka. Får man fråga av vem du köpte den av?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Klart den är äkta om du har ett intyg från en AD. Det är bara det att vi har stött på så många här som har köpt klockor billigt, ärvt, hittat, fått i ett Kinderägg, mm så viss skepsis uppstår...
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Hur många här skulle köpa en klocka på tratten för 65K? Är väl inte konstigt att den går tokbilligt?
 
U

urinvånaren

Guest
Vet ej namnet på den vi talade med men intyget var utfärdat av Andreas M.

Hej igen! Andreas M Jobbar på Bergströms Ur, så den biten är helt ok, så allt jag kan säga till dig isåfall är "grattis" till en fin affär.
Men skicka nu bilder så snart du kan... så vi får se skönheten:)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ser inte varför den inte skulle vara äkta? Detta iofs utan att ha detaljstuderat mot äkta... Däremot är länken skrotguld och boett riktigt sliten och fulpolerad. Var den billig? Kanske om man vill bära den utan länk och känner någon med rätt poleringsverktyg och bläster.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Bara att gratulera! En gedigen pjäs!
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Fick bilder på klockan från LJR för ett par timmar sen men åkte på några akuta bajsmackor på jobbet. Här kommer bilderna:

yacht-master_zps15700fc5.jpg


yacht-master5_zps0100aa2b.jpg


yacht-master6_zpsee21b189.jpg


yacht-master1_zpse1ded4e8.jpg


yacht-master2_zps28bc52f7.jpg


yacht-master3_zps085826dd.jpg


yacht-master4_zps5da89860.jpg
 

16610

Patek
2-Faktor
Okej, jag hade fel. Grattis och jag ber om ursäkt! Klockan är bra använd och härlig. Tack för bilderna. Jag tänkte på sprintar som såg konstiga ut plus vridring. Men konstaterar att den är använd varje dag och kanske inte hänger med i duschen. Grattis till ett riktigt fynd!
Bjuder på öl om du kommer när Borås.
 
Topp