• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Yacht-Master II

hampuseriksson

Cartier
2-Faktor
God kväll KSare. Har sökt om en tråd om Yacht-Master II. Fann ingen, så jag skapar en själv.

Har börjat få lite beslutsångest angående nytt klockköp. Står på väntelistan för en GMT II BLNR på Nymans Ur i Västerås.

Men jag har mer och mer börjat snegla på en YM 116680. Har hittat en på c24 för 108k.

Vad anser Ni om denna modell?
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
STEK UTAN TVEK
116680-rolex-yacht-master-ii-qqsb-white-nwt-r.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
God kväll KSare. Har sökt om en tråd om Yacht-Master II. Fann ingen, så jag skapar en själv.

Har börjat få lite beslutsångest angående nytt klockköp. Står på väntelistan för en GMT II BLNR på Nymans Ur i Västerås.

Men jag har mer och mer börjat snegla på en YM 116680. Har hittat en på c24 för 108k.

Vad anser Ni om denna modell?

Köp! Kul att få se något som skiljer sig från sub/dj-mängden. Att välja en klocka utifrån att den eventuellt skulle ha ett högre andrahandsvärde än den du verkligen vill ha riskerar ju att ta bort en del av glädjen med ägandet. Dessutom misstänker jag, utan att ha gjort någon grundligare research, att det finns bättre andrahandsmarknader än KS för en YM. Så även om den är iskall här betyder inte det att den är osäljbar eller att den behöver tappa alltför mycket i värde.
 

hampuseriksson

Cartier
2-Faktor
Köp! Kul att få se något som skiljer sig från sub/dj-mängden. Att välja en klocka utifrån att den eventuellt skulle ha ett högre andrahandsvärde än den du verkligen vill ha riskerar ju att ta bort en del av glädjen med ägandet. Dessutom misstänker jag, utan att ha gjort någon grundligare research, att det finns bättre andrahandsmarknader än KS för en YM. Så även om den är iskall här betyder inte det att den är osäljbar eller att den behöver tappa alltför mycket i värde.

Jag får nog ta mig till Rob eller Nymans för att klämma och känna lite. Givetvis vill jag välja den klocka jag gillar bäst, men jag känner mig själv som person också. Ångrar mig nio av tio gånger så...;)
 
Topp