• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex Yachtmaster Blue...

jabla

Sarlacc
Gillar den skarpt fast bara på lädernato av ngn anledning
Hur tycker du den funkar med rött Rubber B eller grönt Cheepoläder?

YM_red_RB.jpg
YM_Green.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
6300kr ska Bergströms ha för att byta tavla+visare på min 16570! Så nog har det gått upp rätt rejält i pris...!
Kanske billigare på YM, men varför?

OK...när jag tänker efter så har jag för mig att tavlan och visarna gick på 3800kr ordinarie pris, fick nämligen några kronor i rabatt, så med andra ord så har det gått upp 1500kr, lite i saftigaste laget kan jag väl tycka. Men Rolex har generellt gått upp bra mycket, så tillbehören följer med i prishöjningen tyvärr.
 

5366

Omega
Det är VÄLDIGT tyst om den här på KS, vad tycker ni? Jag gillar den mer och mer (gillade aldrig den gamla riktigt)...

72D4C129-335D-47E8-BA06-946E9FD477D6-5117-000003D5396AA7AB.jpg


576F4497-9F94-45DF-B8AA-6F0BA5F35F78-5117-000003D54E946FCE.jpg
Med ett blått bezel (som den nya Daytonan fast i blått) skulle den vara drömklockan. Som den ser ut nu är den (för) lätt förväxlingar men en Omega Seamaster och därför inte så spännande.
 

Geparden

Audemars
Om någon här har denna set up:
image.jpeg

fast allra helst med platinatavlan så får ni gärna dela med er av bilder.
Helsvart Rubber B funkar också.
Känns som en sval sommarkombo.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Blå sunburst är magisk. Ska försöka få till den ultimata modden, med att hitta en glidelock och polera mittdelen = så som Rolex borde ha gjort YM. Tyvärr är inte nya clasps det lättaste att springa över... :)
image.jpeg
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Tveksamt att det går att sätta på ett glidelock till YM's länk?
Det går utmärkt. Har sett det göras på andra forum. Samma skruvar. Claspsen är väldigt utbytbara rakt igenom modellerna, som easylink på äldre gmt som många gjort t ex. Det går nog inte att köra ändlänkar från en hel sublänk däremot då det diffar lite i hålplacering. Jocke i systerforumet satte på en nyare daytona-clasp på sin YM, blev riktigt trevligt.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Det går utmärkt. Har sett det göras på andra forum. Samma skruvar. Claspsen är väldigt utbytbara rakt igenom modellerna, som easylink på äldre gmt som många gjort t ex. Det går nog inte att köra ändlänkar från en hel sublänk däremot då det diffar lite i hålplacering. Jocke i systerforumet satte på en nyare daytona-clasp på sin YM, blev riktigt trevligt.
Såpass! Trevligt. Mindre trevligt med listpris på glidelocket, är väl runt ~15k för hela länken?
 
Topp