Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolex

Diskussion i 'Diskussion' startad av Airbus, 2 februari 2013.

1. Airbus
    Trådstartare

Airbus Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Hej,

Funderar på en Rolex gmt II som nästa köp. Inte den nya, utan den utan keramisk ring. Väldigt osäker på detta dock - har egentligen aldrig gillat att köpa utgångna modeller, men jag har helt enkelt lite svårt för Rolex nya linje. För mig har de tappat brukskänslan och blivit lyxklockor som ser ut just som lyxklockor... Väldigt bra klockor som sagt, men passar inte mig riktigt. Hur länge kommer man att kunna serva en gammal gmt? Den aktuella Rolex som fortfarande känns lite som de gamla är väl den nya explorern - kanske denna istället? Ingen flygkoppling dock tyvärr.

Omstrukturerat, men ni kanske förstår vad jag menar... Vad göra om man vill ha en Rolex att äga tills jag dör?

2. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Oj, vad det gäller service IOM att det är Rolex egna verk så skulle jag tippa på 50 år.

3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Med tanke på att Rolex har funnits länge, har ett väl utvecklat serviceprogram och garanterat kommer finnas kvar som märke läääänge, så är servicemöjligheter inget att oroa sig för. Den kommer kunna servas långt efter att du har checkat ut. :mrgreen:

4. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Inga problem! det är samma urverk i de första GMT II som i dagens.

5. Airbus
    Trådstartare

Airbus Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Ok, antar att man det är rätt safe med en tidigare modell... Funderar lite på att byta in min Navitimer 01 LE till en R GMT II via dreamwatch.dk... Navin är i absolut mint på läder. Är detta dumt? Är DW seriösa och bra eller får man dåligt betalt för inbyten?

Navin är en klocka jag gillar egentligen, men den är liksom för fin. Känner mig aldrig bekväm utan det känns snarare som om att jag går runt med en stor sedel runt armen... Kan inte skaka av mig detta utan bättre då att skaffa något som jag kommer att använda bredvid min PO 8500.

Korkat? Kanske handlar det om att vänja sig?

Erik

6. DW6900MS

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Funderar också på att avyttra min Navitimer i förmån för en Rolex. Dock vill jag ha en Explorer 2 42mm. Vore intressant att se vilken typ affär du väljer att genomföra.

7. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag har själv en gmt master 2 som jag precis köpt, så det är en favorit. Tycker dock att PO och Gmt är ganska lika varandra. Kanske byta bort omegan istället. :D
    Navitimern är ju riktigt fin, min favorit Breitling.

8. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Behåll POn, och köp en Great White ist, skippa sidspåret med Rolex. Så har du klockor för framtiden.

9. Airbus
    Trådstartare

Airbus Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Absolut... Ångest förknippat med detta dock. Jag gillar verkligen navin men jag är aldrig bekväm i den som sagt. Po'n är ju inte heller någon billig pjäs, men den känns ändå mycket mer bruksklocka än navin.

Håller dig i loopen.

10. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Så anti-Rolex.... Varför detta? Har du någonsin hållit i en Rolex..? :)

11. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Klart du ska ha en Rolex GMT.

12. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    +1
    Min GMT är nog den klocka jag är mest nöjd med.

13. DW6900MS

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Min seperatisångest är nog starkare än så. Jag är väldigt förtjust i min Navitimer samtidigt som det var min första klocka. Den köptes ny och jag använde den dagligen i åtta år.
    Dock saknar jag något, det bästa hade naturligtvis varit om jag inte va tvungen att sälja för att finansiera nyköp.
    Hmm, hur göra?

Mårtenssons ur Brookfield