• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolexbashing, del 3 (försoningsunboxing)

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Ok, det här kommer nog också vara en besvikelse, men här kommer i alla fall en unboxing på riktigt. Jag var nog skyldig er det efter del 1 och 2.

Det börjar väldigt enkelt. Det börjar med en grön ask.

penna8.jpg


Kännarna inser direkt att det här inte är direkt från Rob Engström.

penna9.jpg


2238... är det referensen? 18j. Juveler?

penna10.jpg


Insidan gav inga ledtrådar. Vi går vidare.

penna11.jpg


Här börjar det likna något.

penna12.jpg


Är det standardboxen för rolex för den tiden? Otroligt festligt är att locket är fjäderbelastat, så den öppnas med ett tryck på knappen. Inuti hittar vi den minsta rolex jag sett.

penna13.jpg


En rolex precision från 1955 om jag tolkar serienumret rätt. Jag har letat lite kort men hittar verkligen ingen info alls. Någon som vet?

penna14.jpg


penna15.jpg


penna16.jpg


penna17.jpg


Väldigt söt är den hur som helst, och frun är väldigt förtjust. Den behöver lite kärlek, men förhoppningsvis ska den bli snurrandes snart igen.

Tack för titten, tålamodet, och behärskningen i de övriga trådarna.
Jag ber om ursäkt för alla tår jag trampat på :)
 

Bolio

Panerai
Eftersom att jag inte har en aning om vad jag tittar på så väntar jag på Aurum eller annan expert hjälp med spänd förväntan.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Försoning? Ska det sluta så här? Hur blir det med del 4? Ge oss mer, så att vi kan förutse dina inlägg i sin oförutsägbarhet... Ska du ordna bokbål på Rolexbroschyrer nästa gång, eller ekipera dig i uteslutande slipsar, tröjor, jackor, kepsar, scarfs och annat från Rolex? Eller kommer du att pantsätta huset, bara för att kunna ropa hem en Daytona för en miljon eller så på auktion?

Ge oss mera. Mera. Mera! MERA! MEEEERA!!! :D

A
 

Carolin

Cartier
Ok, det här kommer nog också vara en besvikelse, men här kommer i alla fall en unboxing på riktigt. Jag var nog skyldig er det efter del 1 och 2.

Det börjar väldigt enkelt. Det börjar med en grön ask.

penna8.jpg


Kännarna inser direkt att det här inte är direkt från Rob Engström.

penna9.jpg


2238... är det referensen? 18j. Juveler?

penna10.jpg


Insidan gav inga ledtrådar. Vi går vidare.

penna11.jpg


Här börjar det likna något.

penna12.jpg


Är det standardboxen för rolex för den tiden? Otroligt festligt är att locket är fjäderbelastat, så den öppnas med ett tryck på knappen. Inuti hittar vi den minsta rolex jag sett.

penna13.jpg


En rolex precision från 1955 om jag tolkar serienumret rätt. Jag har letat lite kort men hittar verkligen ingen info alls. Någon som vet?

penna14.jpg


penna15.jpg


penna16.jpg


penna17.jpg


Väldigt söt är den hur som helst, och frun är väldigt förtjust. Den behöver lite kärlek, men förhoppningsvis ska den bli snurrandes snart igen.

Tack för titten, tålamodet, och behärskningen i de övriga trådarna.
Jag ber om ursäkt för alla tår jag trampat på :)
Åh, den där har jag tittat efter. Jag tror den kallas chameleon men är ej helt säker. Den påminner åtminstone om de jag hittat på chrono24. När jag googlade på chameleon kom det fram liknande märkta Tudor. Jag förstår att frun är förtjust.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Försoning? Ska det sluta så här? Hur blir det med del 4? Ge oss mer, så att vi kan förutse dina inlägg i sin oförutsägbarhet... Ska du ordna bokbål på Rolexbroschyrer nästa gång, eller ekipera dig i uteslutande slipsar, tröjor, jackor, kepsar, scarfs och annat från Rolex? Eller kommer du att pantsätta huset, bara för att kunna ropa hem en Daytona för en miljon eller så på auktion?

Ge oss mera. Mera. Mera! MERA! MEEEERA!!! :D

A

Jag var i alla fall förbi Rob E idag. Och hämtade lite broschyrer...
 
Topp