• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolexkunniga se hit (hjälp önskas)!

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Det finns ju många med bra kunskap om Rolex här. Förhoppningsvis kan någon hjälpa till att bringa reda vad gäller passande länkar till en 16800.

- vad är det för nummer på en korrekt länk samt ändbitar till en 16800 med matt tavla?
- Finns det länkar och ändbitar liknande vad som sitter på en 16660 SD som också passar till en 16800?

Jag vill i princip ha en 16800 med homogena ändlänkar.

Tack på förhand!
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Nej, i praktiken så finns det inga "ursprungliga" SEL-länkar till en 16800 (jag är rätt säker på att det är 93150-länken som i alla generationer var standard på modellen tillsammans med 501-ändlänkar, om man uttryckligen inte ville byta hos en medgörlig handlare till en annan länk, ex 78360), dock ser jag inga hinder från att använda en SEL-länk som ex 93250 på modellen.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Nej, i praktiken så finns det inga "ursprungliga" SEL-länkar till en 16800 (jag är rätt säker på att det är 93150-länken som i alla generationer var standard på modellen tillsammans med 501-ändlänkar, om man uttryckligen inte ville byta hos en medgörlig handlare till en annan länk, ex 78360), dock ser jag inga hinder från att använda en SEL-länk som ex 93250 på modellen.

Tack Mikael, jag förstår att det inte finns någon original, är bara ute efter något som passar bra till det caset. Om jag tolkar ditt svar rätt, så borde en 93250 passa?
 

max

Dancing Queen
Har aldrig testat men enligt rykten skall 93250 passa om du är ute efter solida ändlänkar, här är en bild och herrn påstår att det passade rakt av.

eZxjdTS.jpg


PS. Sjukt att jag hade sparat en bild på det, ibland går dethär intresset lite för långt :D
 
Topp