Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolexkunniga se hit (hjälp önskas)!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Molle, 26 augusti 2013.

1. Molle
    Trådstartare

Molle Kambei Kobra Kai

Det finns ju många med bra kunskap om Rolex här. Förhoppningsvis kan någon hjälpa till att bringa reda vad gäller passande länkar till en 16800.

- vad är det för nummer på en korrekt länk samt ändbitar till en 16800 med matt tavla?
    - Finns det länkar och ändbitar liknande vad som sitter på en 16660 SD som också passar till en 16800?

Jag vill i princip ha en 16800 med homogena ändlänkar.

Tack på förhand!

2. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Nej, i praktiken så finns det inga "ursprungliga" SEL-länkar till en 16800 (jag är rätt säker på att det är 93150-länken som i alla generationer var standard på modellen tillsammans med 501-ändlänkar, om man uttryckligen inte ville byta hos en medgörlig handlare till en annan länk, ex 78360), dock ser jag inga hinder från att använda en SEL-länk som ex 93250 på modellen.

3. Molle
    Trådstartare

Molle Kambei Kobra Kai

Tack Mikael, jag förstår att det inte finns någon original, är bara ute efter något som passar bra till det caset. Om jag tolkar ditt svar rätt, så borde en 93250 passa?

4. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Har aldrig testat men enligt rykten skall 93250 passa om du är ute efter solida ändlänkar, här är en bild och herrn påstår att det passade rakt av.

PS. Sjukt att jag hade sparat en bild på det, ibland går dethär intresset lite för långt :D

5. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Japp, precis så är det.

Mårtenssons ur Brookfield