• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolexkvalitén, går inte nya Rolex sönder?

Jag har haft ett antal olika nyare Rolexdinkor, och inte haft problem med någon av dom? (en begagnad jag köpte visade sig ha dåliga packningar men det är ju tekniskt sett inte ett fel utan bara att man inte har skött packningsbyte osv...) och här på KS så dräller det av Rolex och jag kan inte påminna mig om att någon har skrivit att dom haft en nyare Rolex som gått sönder (kanske har fel)...

Nu menar jag inte typ slitdelar som packningar som måste bytas ut utan mer att verket gått sönder eller klockan stannat, tidhållningen åt helvete, dålig gångreserv osv osv ni hajjar nog...

Så, har någon en nyare Rolex (inte gamla vintagebitar) som gått sönder typ under garantitiden eller säg inom 5-10år som inte varit självförvållat?

Lite nyfiken bara...
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Det är lite som att köpa Ducati. Folk tar hand om dem och då håller de helt enkelt. :)

Tror (nästan) att det här är huvudet på spiken. Sedan kombinerat med riktigt bra kvalitet och aningen bättre konstruktioner än det -enligt mig- sämst byggda italienska märket.

Observera att jag inte har någon Rolex, utan bara vidarebefordrar bekantas omdömen. Italienska räsers har jag däremot mycket erfarenhet av.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Vem var det nu som skickade en Milgauss genom luften på en konsert/dansgolv?
Tydligen en pin som gått sönder.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Nope aldrig haft ett enda problem, förutom normalt servicebehov. Peppar peppar ta i trä! :pompus:
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Alla de jag har haft (4st) har aldrig krånglat och har bara tuggat på! :)

En Rolexåterförsäljare sa en gång att "Rolexverk är som traktorer, inte jättesnygga att titta på men dem bara går och går..." Ligger nog en viss sanning i det :)
 

David

Bödeln
Det är lite som att köpa Ducati.

Hade jag använt en Ducati som jag använder min Rolex skulle den se ut så här:

ducati-996-crashed.jpg
 

DrDre

Patek
Urverken har ju funnits så länge så de problem som skulle kunna uppstå avseende konstruktion (svagheter etc) och produktion (kvalitetsarbete) borde man ju jobbat bort för länge sedan. Förmodligen likadant med de gamla arbetshästarna från ETA (2824, 2892 och 7750 mfl)
 

danne10

Panerai
2-Faktor
Delvis ontopic, min fru har den nya 39mm Exploren och hon är inte fullt lika medvetet försiktig som jag, det bakas, tränas och används 24/7 7 dagar i veckan, jag lånande den i helgen för rengöring och förvånades hur taight länken är och snygg botten är, jag har alltid varit lite tveksam till Rolex länkar men de nya är relät mycket bättre. Jag har även haft nya Expyn och Milgauss och dom har verkligen imponerat på mig..

// Danne
 
Har ett par stycken och de har funkat finfint. Min magkänsla är nog samma som din masterkiller - verkar som de har relativt få problem.
Har iofs en jobbkompis som varit lite sådärnöjd med en Dweller. Var något skit på tavlan vid nyköp och behöver nu service (7år).
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Har ett par stycken och de har funkat finfint. Min magkänsla är nog samma som din masterkiller - verkar som de har relativt få problem.
Har iofs en jobbkompis som varit lite sådärnöjd med en Dweller. Var något skit på tavlan vid nyköp och behöver nu service (7år).
Iom att det rekommenderade serviceintervallet på Rolex är 5år så kan man ju inte gnälla över 7år, tavlan är ju givetvis en annan historia.
 
Topp