• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolexlotteri 2015, men inte här..

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte puffa för den 4:e omgången lotteri som Rivalen dragit igång på vårt grannforum. Det har ju blivit en tradition där, och eftersom det ju faktiskt inte finns något groll mellan våra forum så tycker jag det är ok med lite reklam här. Rivalen är så försiktig av sig...
 
D

Deleted member 1265

Guest
Kul att någon orkar dra lasset, blir till att försöka sig på en lott!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
TTT? Vad är det? Finns det fortfarande?

Edit: Jaha, tydligen... Men hela "forumet" har ju färre röster än vår "dagens-klocka-tråd" hehe... Inte för att det är en tävling men... KLART DET ÄR EN JÄVLA TÄVLING!!
 

Frazze70

Breitling
TTT? Vad är det? Finns det fortfarande?

Edit: Jaha, tydligen... Men hela "forumet" har ju färre röster än vår "dagens-klocka-tråd" hehe... Inte för att det är en tävling men... KLART DET ÄR EN JÄVLA TÄVLING!!

Tja,
Intressant om nåt liknande skulle gå att sy ihop på klocksnack...?
Knappast. Ego rules here..

Mvh.Frazze
 
1100 var där 100 kronor går till BCF och eller serverkostnader såvida admin styr. Exakt modell framröstas i en tråd; blir förmodligen en Sub/GMT/Explorer.

:angel:
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Detta med ett liknande lotteri här på KS kommer upp och diskuteras varje gång TTT kör sitt. Finns flertalet trådar att kolla på. Men det faller alltid på att ingen orkar dra lasset. Det är nämligen ett imponerande arbete som Rivalen, Stefan, Tony och Jocke lägger ner för att sy ihop det hela. Det är förknippat med att uppfylla lotteriinspektionens regler samtidigt som man hanterar en ansenlig summa pengar. Reglerna gör att antalet inte kan vara förs stort och därmed inte insatsen så liten som vissa ibland önskar. TTT's nivå på max 50 deltagare med en insats på 700-1500 kr, har därför blivit en vettig nivå. Reglerna runt lotteriet på TTT är också några sidor långa för att göra att alla skall känna sig trygga med upplägget. Den som drar igång något liknande bör därför vara en person på forumet som alla känner sig trygga med att genomföra det hela på ett bra sätt. Det är inte bara att starta för att det vore kul. Men nu lät jag som mister NEGATIV till motsatts mot Denke 's mister POSITIV!!;)
 

DrDre

Patek
Är det inte bra om man gör lite olika saker och har lite olika inriktning på olika forum?

Personligen skulle jag hellre se ännu större än mindre skillnad mellan dem.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Att det ska vara ett mindre slutet sällskap ställer till det, funkar inte med 100 pers (Så vill jag minnas @Rivalens tolkning av reglerna)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Såg nyss att det enbart finns 2 platser kvar på TTT-lotteriet....
 

Rivalen

Rolex
Vi har tolkat det så att 50 pers är enligt reglerna. Vi gör vår tolkning av lagstiftarens intentioner jämfört att lagen skrevs innan det fanns sociala media via internet. Lotteriet såldes slut på ca 55 rimmar och det var snabbt jämfört tidigare år. Hur snabbt det hade gått här kan man bara spekulera i, men snabbt! Jag har sagt det förut, vill man använda våra regler för inspiration, så är det fritt fram.

Det är också fritt fram för vem som helst som är reggad TTTare att vara med. De som vunnit de tre tidigare åren är aktiva lurkare och/eller postare på bägge forumen, inget knepigt med det.

Intressant synpunkt att det skulle vara roligt om det var större skillnader mellan forumen. Idag upplever jag att det är mängd/tempo som skiljer och det passar mig.
 

Rivalen

Rolex
Hann inte ändra före timeout. 50 är ju bara ett sifferhinder. Många köper för t ex 1200 och delar med en kompis precis som i alla lotterier.. Om man då vinner, då kan man hälla upp en pilsner och köra sten/sax/påse om en närmast ny Rolex - det skulle jag vilja göra nångång.
 
Topp