Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rolexporr (länktips)

Diskussion i 'Diskussion' startad av daviden, 25 oktober 2012.

1. daviden
    Trådstartare

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
  2. FET och antar att många (läs Spence, Davvan m.fl) här skulle ge sin högra arm för den, men hittar dom inte såndana här ex lite då och då känns det som, nästa år hittar dom en ny som har ett extra handingraverat nummer under kronan som plussar priset 100 000 USD till...

Borde inte Rolex ha papper på hur många prototyper dom har och vilka olika som finns?

3. Gavve

Gavve Greven

I min företag är det strikt förbjudet att sälja prototyper... av den anledningen att de inte klassas som 100% original.

Vet inte hur Rolex tänker, men det känns ju lite som att de borde vara inne på samma linje.... Hur har den då hamnat ute till försäljning via en tredje part? :D

4. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Korrigering käre Master, jag skulle ge din högra arm för klockan!

5. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Skulle tro att vissa av Rolex prototyper hamnat i någons ägo när dom testats i olika sammanhang typ som nu senast med Deep Sea värstingen, misstänker att James Cameron fick ett ex av den och sen om X antal år när han går bort säljs den av hans dödsbo eller dyligt.

Vet inte om så är fallet men en tanke iaf.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

6. Per

Per Björklövens finest

Dålig koll på 1665 överlag men jag gissar på att de prototyper som slunkit ut gått till typ COMEX och liknande potentiella kunder.

7. Gavve

Gavve Greven

Fullt troligt och samma sak med James Cameron-fallet men där rör det sig väl snarare om en 0-serie än en prototyp?

Strikt sagt är prototyper förvisso tänkta att se ut och fungera som dess serietillverkade motsvarighet, men exempelvis kan de innehålla andra material eller materialsammansättningar. Således skall man inte låta dem lämna huset eftersom man inte kan garantera samma kvalité som i de (0)-serietillverkade. Prototyper har ju exempelvis inte samma krav på dokumentation etc

100% original kan inte en prototyp bli i min mening och då är det ju inte en riktig Rolex :D Dock jävligt cool, det håller jag med om

EDIT: Ber om ursäkt för eventuell TTT-mentalitet i detta inlägg... :D

8. daviden
    Trådstartare

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Den enda prototyp-erfarenhet jag har är från mobil-branschen.

Alla de prototyper jag testat (nära ett hundratal, skulle jag tro) så var de helt enkelt inte färdigställda produkter, och absolut inget vi ville skulle lämna huset - precis som Gavve skriver.
    Det blev ändringar på färgnyanser, material, placering av knappar osv. Ofta sämre kvalitet, inte perfekta skarvar osv.

9. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Hur kan ett ur tillverkat inhouse inte vara 100% original?

10. Per

Per Björklövens finest

Hur är de inte 100% original? :)

De såldes inte till vem som helst och de fanns knappast att få tag på över disk samtidigt som de var en helt ny modell i Rolex sortement. Därav ordet prototyp.

11. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Supersval....men inget nytt under solen direkt. En tunn SD.........låter lökigt....den ska va knubbig!

12. David

David Bödeln

Det låter faktiskt precis som Rolex, som inte kan bestämma sig vilken nyans av grön en LV ska vara, om YM ska ha matt eller glansig text, om en datumskiva ska vara omålad, vitmålad eller silvermålad eller hur ett "E" i typsnittet ska se ut. :)

Nu har de visserligen blivit väldigt mycket bättre på den fronten även om nya keramiska TT-Sub:ar påstås ha en mörkare blå färg än de första, men istället har det blivit vanligare att man drabbas av damm på tavlan och ojämn lume.

Mårtenssons ur Brookfield